۲۵۲ مورد حمله شیمیایی برعلیه ایران با حمایت آمریکا

تاریک ترین و سیاه ترین نقطه تاریخ استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی آمریکا در جنگ میان ایران و عراق رخ داد. دولت صدام در طول ۸ سال دفاع مقدس اقدام به بیش از ۲۵۲ مورد حمله شیمیایی بر علیه ایران نمود که با حمایت تسلیحاتی آمریکا و آلمان و همچنین در سکوت کامل جامعه ی جهانی و شورای امنیت انجام گرفت.

۲۵۲ مورد حمله شیمیایی برعلیه ایران با حمایت آمریکا

به گزارش سرویس سیاسی هشت دی، مجموعه سیاهه ی جنایات آمریکا از امروز به صورت پیوسته منتشر می شود. هرچند سیاه ی جنایات آمریکا آنقدر سنگین است که صدها کتاب و مقاله و یادداشت هم توان بازگویی آن را ندارد. اما لا یکلف الله نفسا الا وسعها:

تاریخ استفاده از سلاح های شیمیایی به یونان قدیم باز می گردد ، آنها با ترکیب قیر و گوگرد نوعی ماده که بعد ها به آتش یونانی معروف شد تولید می کردند. یونانی ها از این ماده در جنگ با ترکان عثمانی برای فتح استانبول استفاده کردند. آتش یونانی با تولید دود و گاز SO2 منجر به خفگی سربازان ترک شد.
دولت ایالات متحده آمریکا در جنگ جهانی دوم برای نخستین بار از سلاح های شیمیایی استفاده کرد. آنها در سال ۱۹۴۲ شهر هامبورگ آلمان را با بمهایی تحت عنوان ناپالم ( نفت ژله شده که ماده ای سوزان و خطرناک است) بمباران کردند که بیش از ۲۰۰ هزار آلمانی در آتش آن زنده زنده سوختند.

آمریکایی ها در نبرد سدان نیز از بمبهای ناپالم استفاده کردند که تلفات آن چیزی در حدود ۴۰۰ هزار نفر گزارش شده است.
اما استفاده از سلاح های شیمیایی برای آمریکایی ها تنها به جنگ جهانی دوم محدود نشد. آنها در جنگ ویتنام برای مقابله با سربازهای ویتنامی که از جنگل ها برای استتار استفاده می کردند اقدام به استفاده از سلاح های شیمیایی کردند که در نتیجه این سمپاشی ها میزان غیر قابل جبرانی از حیات گیاهی و جانوری ویتنام را از بین برد و به نابودی کشاند.


آمریکایی ها همچنان در نبرد با ویت کنگ ها از بمب های ناپالم برای به آتش کشیدن آنها استفاده کردند.
اما تاریک ترین و سیاه ترین نقطه تاریخ استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی آمریکا در جنگ میان ایران و عراق رخ داد. دولت صدام در طول ۸ سال دفاع مقدس اقدام به بیش از ۲۵۲ مورد حمله شیمیایی بر علیه ایران نمود که با حمایت تسلیحاتی آمریکا و آلمان و همچنین در سکوت کامل جامعه ی جهانی و شورای امنیت انجام گرفت.
حتی فراتر از آن دولت ایالات متحده زمانی که متوجه برتری تاکتیکی و استراتژیکی ایران در جنگ شد اطلاعات مکانی بسیاری از محل های تجمع و قرار گیری نیروهای ایرانی را در اختیار صدام قرار داد و با اطلاع آمریکا دولت عراق با گاز سارین سربازان ایرانی را بمباران کرد.

در حمله نیروهای عراقی به سردشت حدود ۱۱۰ نفر کشته شده و چیزی بیش از ۸ هزار نفر مسموم شدند. بمباران سردشت پس بمباران هسته ای هیروشیما به عنوان بزرگترین قربانی جنگ افزارهای شیمیایی شناخته می شود. ایران پس از بمباران شیمیایی سردشت خواستار تصویب قطعنامه ای بر علیه دولت صدام شد که با وتوی آمریکا رو به رو گشت.


صدام حتی از خون مردم خود نیز نگذشت و در یک قلم حمله به حلبچه ۵ هزار نفر از هموطنان خود را کشت.

ادامه سیاهه جنایات آمریکا پس از پایان محرم منتشر می گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه