هانی زاده:

وزارت خارجه تحت تاثیر فشارهای خارجی امیر عبداللهیان را برکنار کرد

کارشناس مسایل غرب آسیا با بیان اینکه وزارت خارجه تحت تاثیر فشار های خارجی امیر عبداللهیان را برکنار کرد، گفت: این جابجایی ها به دلیل مواضع اصولی امیر عبداللهیان نسبت به مسایل سوریه، عراق و یمن است.

وزارت خارجه تحت تاثیر فشارهای خارجی امیر عبداللهیان را برکنار کرد

به گزارش ۸دی، حسن هانی زاده در گفت و گو با  خبرنگار «دیارباران» در مورد برکناری امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه، اظهار کرد: برکناری حسین امیر عبداللهیان از سمت معاونت عربی آفریقایی وزارت امور خارجه جای تامل دارد.

وی با تاکید براینکه امیر عبداللهیان از نیروهای ارزشی وزارت امور خارجه ایران تلقی می شد، تصریح کرد: این برکناری نارضایتی هایی در سطح داخلی ایجاد کرد.

علت برکناری مواضع اصولی امیر عبداللهیان نسبت به سوریه، عراق و یمن است

کارشناس مسایل غرب آسیا با بیان اینکه این جابجایی نمی تواند از تصمیم گیری نهایی وزارت امور خارجه در مورد بحران های منطقه تغییری ایجاد کند، اضافه کرد: اما به نظر می رسد این جابجایی ها به دلیل مواضع اصولی امیر عبداللهیان نسبت به مسایل سوریه، عراق و یمن بوده است.

وزارت خارجه در خصوص بحران های منطقه تصمیم گیرنده نهایی نیست

هانی زاده با بیان این نکته که وزارت خارجه تحت تاثیر فشار های خارجی امیر عبداللهیان را برکنار کرد، ابراز کرد: وزارت خارجه درخصوص بحران های منطقه تصمیم گیرنده نهایی نیست و نهادهای دیگر در این خصوص موثرند و این جابجایی ها در چارچوب امر طبیعی در دستگاه های دولتی باید تلقی شود.

وی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر نامه روحانی به امیر کویت و درخواست مذاکره با شیوخ عرب، تصریح کرد: امیر کویت مواضع معتدل تری نسبت به مواضع سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دارد و به نظر می رسد رییس جمهور تلاش کرده تا از طریق برقراری رابطه با کویت بر مواضع این شورا تسلط پیدا کند.

کارشناس مسایل غرب آسیا با تاکید براینکه امیر کویت همواره تلاش داشته است که روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس روابط دوستانه باشد، اظهار کرد: مذاکره از طریق امیر کویت شاید شکل بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه