معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با 8دی:

عدم مشاهده کیک های آلوده در خطوط تولید، بسته بندی و عرضه در گیلان/ فروشگاه ها مکلف به تامین فرآورده های غذایی از شرکت های پخش معتبر و رسمی هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه بررسی های انجام شده حاکی از آن است که در خطوط تولید و بسته بندی و عرضه کلان از مسیر شرکت های پخش مجاز و رسمی، موردی مشاهده نشده است، گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر وجود مواد مخدر یا روانگردان در نمونه های ارسالی، نداشته ایم.

عدم مشاهده کیک های آلوده در خطوط تولید، بسته بندی و عرضه در گیلان/ فروشگاه ها مکلف به تامین فرآورده های غذایی از شرکت های پخش معتبر و رسمی هستند

 فردین مهرابیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص مشاهده جسم خارجی از جمله قرص یا کپسول در برخی از محصولات خوراکی، اظهارکرد: بررسی های انجام شده حاکی از آن است که در سطح خطوط تولید و بسته بندی و عرضه کلان از مسیر شرکت های پخش مجاز و رسمی، موردی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه دستگاه های مسئول جهت روشن شدن ابعاد قضیه، بلافاصله با حساسیت به موضوع ورود کرده اند، تصریح کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر وجود مواد مخدر یا روانگردان در نمونه های ارسالی نداشته ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مرجع اظهار نظر در خصوص محتوای قرص ها و کپسول ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است.

وی با تاکید بر اینکه فروشگاه های مواد غذایی، مکلف به تامین فرآورده های غذایی از شرکت های پخش معتبر و مجاز در قبال فاکتور رسمی فروش می باشند، افزود: در صورت خرید از توزیع کننده های غیر مجاز، در قبال پیامدهای آن پاسخگو خواهند بود.

 مهرابیان بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط و کارشناسان نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به تشدید بازرسی از مراکز تولید، نگهداری ، عرضه و فروش مواد غذایی در سراسر استان اقدام نموده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه خانواده ها، اولیاء مدارس، دانش آموزان و مصرف کنندگان می بایست محصولات غذایی را صرفا از فروشگاه های معتبر تهیه نمایند، گفت: در این خصوص  هنگام خرید، به سالم بودن بسته بندی و دستکاری نشدن بسته های محصولات دقت نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک در سراسر کشور، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش نمایند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه