معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

ارائه خدمات به بیش از ۸۰۰ بیمار سرپایی کرونا در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۲۳۰ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته، گفت: به ۸۰۰ بیمار سرپایی نیز خدمات ارائه شده است.

ارائه خدمات به بیش از ۸۰۰ بیمار سرپایی کرونا در گیلان

به گزارش ۸دی،آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: کرونا همچنان سیر صعودی دارد.

وی افزود: متأسفانه روند افزایش کرونا به رفتار شهروندان و بسترهای آنها سرهایی که آنها برای انتشار این بیماری فراهم می‌کند نزولی و صعودی شدن این روند بستگی به رفتار شهروندان دارد.

حیدرزاده با بیان اینکه هنوز بسیاری از اماکن باز است و مردم بدون استفاده از ماسک در سطح شهر مشاهده می‌شوند، تاکید کرد: قطعاً این نوع رفتارها نتایج خود را در روزهای آینده با افزایش تعداد بیماران به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه دورهمی های افطاری و حضور غیر ضروری در سطح شهر سبب ادامه دار شدن این روند می‌شود، افزود: مراسم ماه مبارک رمضان در صورت برگزاری باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۵۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند، گفت: ۲۳۰ نفر از این افراد طی شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

وی به ارائه خدمات ۸۰۰ بیمار سرپایی نیز اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه کادر درمان و پرستاران ما خسته هستند از شهروندان درخواست می‌کنیم جز در مواقع ضروری از خانه‌ها خارج نشده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی و مهمانی در ماه مبارک رمضان نیز جداً خودداری کنند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه