اجرای ۷۶ برنامه مجازی برای تسهیل دسترسی به کتاب در گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه شاداب سازی کتابخانه ها نیازمند بودجه است بیان کرد: در این شرایط محدودیت اقتصادی و شیوع کرونا فعالیت های کتابخوانی از طریق فضای مجازی تسهیل و تاکنون ۷۶ صفحه اجتماعی با موضوع دسترسی به کتاب از سوی این اداره کل در فضای مجازی تعبیه شده است.

اجرای ۷۶ برنامه مجازی برای تسهیل دسترسی به کتاب در گیلان

به گزارش ۸دی،پریسا کرمی افزود: این اداره کل با اجرای طرح «کوله کتاب» ارسال کتاب به روستاها و مناطق با راه دسترسی دشوار در استان، را تسهیل نموده است.

وی اظهار داشت: کوله های کتاب توسط کتابداران و برخی گروه های مردم نهاد بصورت هفتگی و ماهیانه به مناطق روستایی فاقد کتابخانه و نقاط صعب العبور منتقل و در اختیار علاقمندان به کتاب قرار می گیرد.

کرمی، هزینه کرد در مجموعه کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را سرمایه گذاری برای رشد اندیشه عنوان کرد و گفت: امکان استفاده از نرم افزار طاقچه برای دسترسی اعضای فعال کتابخانه ها به هزاران جلد کتاب به صورت الکترونیکی، راه اندازی طرح های الو کتاب، کتاب دوخان و لک لک کتاب برای ارسال این محصول فرهنگی به درب منازل اعضای کتابخانه ها در شرایط فراگیری بیماری کرونا متناسب با رنگبندی ها در سطوح مختلف، از جمله فعالیت های پرکاربرد مجازی است که دسترسی به کتاب را در استان تسهیل کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه ۶۰ هزار عضو کتابخانه های عمومی گیلان می توانند از فعالیت های یادشده بهره مند شوند گفت: تمام تلاش دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی دسترس پذیری آسان اقشار مختلف مردم به کتاب و ترویج فرهنگ صحیح خواندن در جامعه است و بر همین اساس با توجه به بحران کرونا طرح های نوآورانه ای در استان برنامه ریزی شده است.
کرمی ،برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال را از مهمترین برنامه های فرهنگی برشمرد که تا آبان ماه سال جاری در جریان است و اظهار داشت: بیش از ۳۷ هزار نفر از گیلانیان مشتاق در این رویداد مهم فرهنگی در سال گذشته شرکت کردند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه این جشنواره در دوره یازدهم از اعضای کمیته برگزاری خواست تا با تلاش و نوآوری های بیشتر نسبت به معرفی منابع جشنواره به عموم مردم با استفاده از بستر فضای مجازی تلاش کنند.
گیلان دارای ۱۰۰ کتابخانه عمومی است که این کتابخانه ها شامل ۸۲ کتابخانه نهادی (۶۱ شهری و ۲۱ روستایی)، ۱۶ کتابخانه مشارکتی(۱۴ شهری و دو روستایی) و یک کتابخانه مستقل است؛ یک میلیون و ۱۰۰ نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی سراسر استان موجود است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه