مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان:

پیشرفت شبکه فاضلاب رشت به ۶۰ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی لوله گذاری شبکه فاضلاب رشت خبر داد.

پیشرفت شبکه فاضلاب رشت به ۶۰ درصد رسید

به گزارش هشت‌دی  مازیار علی‌پور در حاشیه بازدید و بررسی روند پیشرفت شبکه فاضلاب رشت اظهار کرد: با بیان اینکه طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر رشت بر اساس موافقت‌نامه سازمان برنامه‌وبودجه کشور شامل احداث یک واحد تصفیه‌خانه به ظرفیت ۶۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به روش لجن فعال، احداث ۳۲ واحد ایستگاه پمپاژ، اجرای ۸۷۴ کیلومتر خطوط اصلی و خطوط فرعی برای تحت پوشش قراردادن جمعیتی معادل ۸۳۷ هزار نفر پیش‌بینی‌شده است.

 وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح ۴۵۳ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه فاضلاب برای بهره‌مندی جمعیتی بالغ بر ۸۳۷ هزار نفر انجام شده است و تاکنون با پیشرفت ۵۷ درصدی پنج هزار و ۱۵۰ فقره انشعاب فاضلاب نصب شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۸ به پایان برسد.

 مدیرعامل شرکت آبفای گیلان بیان داشت: احداث تصفیه‌خانه به ظرفیت ۶۳ هزار مترمکعب در روز، احداث و بهره‌برداری از سه واحد تلمبه‌خانه اصلی (PSN) و (PSW) و (PSK) و در دست احداث بودن یک واحد تلمبه‌خانه اصلی دیگر (PSA) با پیشرفت فیزیکی ۵۱ درصد از دیگر اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ است.
علی‌پور اعتبار تخصیص‌داده‌شده برای اجرای طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر رشت از محل اعتبارات بانک جهانی و دولت را سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه