صنوبران سرخ| شهید اسفندیار قره‌خانی

او اسفندیار سپاه ایران بود

پیکر شهید اسفندیار قره‌خانی تا سال ۱۳۷۴ به‌عنوان مفقودالاثر بود که بعد از پیداشدن در رشت و تالش به شکلی باشکوه تشییع و در زادگاهش دیگه‌سرا به خاک سپرده شد.

او اسفندیار سپاه ایران بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» فصل بهار ۱۳۴۷ به ایستگاه خرداد خودش رسیده بود و نسیم، شالیزارهای برنج را نوازش می‌داد و های‌های چوپانان طنین‌انداز دشت و جنگل با درختان سر به فلک کشیده‌اش،طنین‌انداز می‌شد که اسفندیار در روستای «دیگه‌سرا » از بخش اسالم تالش جهان خاکی را به یمن قدم‌هایش مزین کرد.

شهید « اسفندیار قره‌خانی» تا پنجم ابتدایی در روستای خود ماند؛ اما برای ادامه تحصیل به دهستان خاله‌سرا رفت؛ اما مگر می‌شود ایرانی باشی و اسفندیار نامت باشد، دشمن به کشورت حمله کند و تو بی‌تفاوت باش؟ برای همین بود که دوم راهنمایی بود که تصمیم گرفت برای اولین‌بار وارد جبهه‌های دفاع از وطن شود.

 او در عملیات غرورآفرین «کربلای دو» واقع در منطقه عملیاتی حاج عمران عراق شرکت کرد و در تاریخ ۶ دی ۱۳۶۵ درحالی‌که ۱۸ بهار را پشت سر گذاشته بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 پیکر مطهر این شهید تا سال ۱۳۷۴ به‌عنوان مفقودالاثر بوده که با پیگیرها و تلاش سپاه پاسداران پیکرش در منطقه عملیاتی پیدا شده و به همراه دیگر شهدای عزیزمان در رشت و تالش به شکلی باشکوه تشییع و در زادگاهش دیگه‌سرا به خاک سپرده شد.

 از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار اخلاق و رفتار اسلامی، دوستی و صمیمیت با دیگر برادران اسلامی، خیرخواهی برای مردم و غیرتمندی می‌توان اشاره کرد.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه