یگانه تاریخ معاصر

حلقه کلیدی ماندگاری «خمینی کبیر» و انقلاب اسلامی ایران را باید در اعتقاد به خدا قبل از اعتماد به نفس و اعتقاد به مردم جستجو کرد.

یگانه تاریخ معاصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» دکتر عمران علیزاده در یادداشتی پیرامون امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، نوشت: وقتی ایشان را با «احمد سوکارنو» و «جمال عبدالناصر» رهبران اندونزی و مصر بعنوان دو کشور بزرگ اسلامی مقایسه می‌کنم که هر دو در زمانه خود با «اعتماد به نفس» و «اعتقاد به مردم» توانستند اثرات ماندگاری در تاریخ جهان باقی بگذارند اما امروز اثری از این دو کشور در تحولات جهان اسلام دیده نمی‌شود، حلقه کلیدی ماندگاری «خمینی کبیر» و انقلاب اسلامی ایران را باید در اعتقاد به خدا قبل از اعتماد به نفس و اعتقاد به مردم جستجو کرد.

یعنی دقیقا آنجایی که رهبران اندونزی و مصر که اتفاقا هر دو مسلمان بودند، برای استقلال ملت‌هایشان از سلطه غرب نیم‌نگاهی به شرق داشتند، «حضرت روح‌الله» با بیهوده‌بودن این مسیر با تبعیت از سیره رسول الله (ص) تمام نگاه‌شان به خداوند بود.

انقلاب اسلامی ایران ماندگار و در اوج با همین نگاه به امانت به امین‌ترین فرزند معنوی ایشان «حضرت آقا» سپرده شد تا در ادامه مسیر با تولد تمدن نوین اسلامی به‌دست منجی عالم بشریت برسد.

بی‌انصافی است در آخرین گام‌های این مسیر دشوار «حضرت آقا» را تنها بگذاریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه