رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مقدمات جذب ۱۰۰۰ نفر در نخستین بیمارستان جنرال رشت انجام شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابه لاکان رشت است که ۱۴ سال از زمان شروع ساخت آن می‌گذرد در دولت شهید رئیسی با ۹۰ درصد پیشرفت، اولین بیمارستان جنرال رشت است، گفت: تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و مقدمات جذب و اشتغال حدود ۱۰۰۰ نفر نیرو فراهم شده است.

مقدمات جذب ۱۰۰۰ نفر در نخستین بیمارستان جنرال رشت انجام شده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، محمدتقی آشوبی شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به استان گیلان، اظهار کرد: حدود ۲۰ طرح بهداشت و درمان شامل ۱۴ طرح درمانی و ۶ طرح بهداشتی به ارزش ۴۷۰ میلیارد تومان در استان وجود دارد و ۷ هزار و ۱۴۵ متر مربع به فضای سلامت موجود افزوده شد.

وی به متوسط شاخصه بهداشت و درمان استان اشاره کرد و گفت: شاخصه بهداشت و درمان استان متوسط رو به بالا و حدود ۱/۷۷ در بخش دولتی است که استاندارد آن ۲/۵ است و با افتتاح طرح‌ها حدود ۳۰۰ تخت اعم از ۵۹ تخت ویژه و ۲۳۵ تخت عادی اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: طی این سفر اولین دستگاه سی‌تی‌آنژیو ۱۲۸ در بخش دولتی به بهره‌برداری رسید لذا با توجه به افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی، این فناوری یکی از روش‌های مناسب با حداقل تهاجم است و نیاز به بستری ندارد و به صورت سرپایی انجام می‌گردد.

آشوبی از اجرای ۲۵ طرح سلامت محور و افتتاح ۲۱ خانه بهداشت برای رسیدن به حد استاندارد خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های بزرگ و مهم، بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابه لاکان رشت است که ۱۴ سال از زمان شروع ساخت آن می‌گذرد و در آغاز دولت شهید آیت‌الله رئیسی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر با ۹۰ درصد پیشروی اولین بیمارستان جنرال رشت محسوب می‌شود که تا پایان سال جاری به چرخه بهداشت و درمان افزوده خواهد شد به علاوه تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و مقدمات جذب و اشتغال حدود ۱۰۰۰ نفر نیرو فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به فرسودگی بیمارستان‌های رشت، طرح جایگزینی بیمارستان پورسینا در دستور کار قرار دارد و تا دو سال آتی وارد چرخه درمان خواهد شد همچنین در شهرستان‌ها نیز توسعه بیمارستان انزلی، لنگرود، تالش و… در حال پیگیری است و عملیات مطالعه و طراحی طرح جایگزینی بیمارستان رازی نیز شروع شده و زمان‌بر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح دو دستگاه MRI در رشت خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت تشخیص و درمان سرطان، احداث دستگاه رادیوتراپی بیمارستان رازی تا پایان سال در دستور کار قرار دارد همچنین یک دستگاه سی‌تی‌اسکن خریداری و تا پایان سال در این بیمارستان نصب می‌شود

آشوبی با اشاره به بهره‌برداری اولین مرکز تحقیقاتی تروما استان در سایت لاکان رشت، بیان کرد: پایگاه‌های سلامت رضوانشهر و املش، کلینیک ویژه لاهیجان و تخصصی رودبار تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

افزایش ظرفیت جذب برای جبران کاهش ۵۰درصدی کادر درمان در گیلان

وی تصریح کرد: بر اساس توزیع کشوری نیروهای متخصص در سال ۱۴۰۲، حد انتظار ۴ هزار و ۷۰۰ نفر بود که یک هزار و ۸۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند لذا این مسئله سبب کاهش ۵۰ درصدی نیروی بهداشت و ‌درمان در سطح استان شد که با هماهنگی‌های صورت گرفته درصدد افزایش ظرفیت جذب و برگزاری آزمون هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مسئله کمبود نیرو در راستای عدم رسیدگی کافی در برخی مراکز درمانی اشاره و عنوان کرد: با مشکل کمبود نیروهای تخصصی به‌خصوص کادر پرستار مواجه هستیم لذا در مهرماه سال گذشته با برگزاری آزمون بخشی از این جایگزینی نیرو انجام شد که در سال جاری نیز درصدد تامین نیروی بیمارستان لاکان و جایگزینی بازنشستگان هستیم.

وی تصریح کرد: حدود ۸۷ پایگاه فعال اورژانس شهری در سطح رشت وجود دارد که ۱۵ پایگاه افزوده شد و هفت آمبولانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد وجود دارد به علاوه دو پایگاه بانوان داریم که تمام کارکنان آن از بانوان متخصص در حال خدمات‌دهی هستند.

شناسایی و حمایت از بیش از ۴ هزار زوج نابارور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۵۴ حمایت از جوانی جمعیت، با حمایت بیمه‌ها حدود ۴ هزار و ۲۰۰ زوج نابارور شناسایی و اقلام دارویی از تعداد ۱۵ قلم به ۶۳ قلم دارو افزایش یافته است و خدمات درمانی در بخش دولتی، رایگان و در بخش خصوصی ۷۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه