مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان هلال‌احمر گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی از منویات رهبری در هلال‌احمر است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی در جامعه از نخستین منویات رهبری در هلال‌احمر است، گفت: سازمان جمعیت هلال‌احمر یک مجموعه مردم‌نهاد با بهره‌گیری از تعالیم قرآن و اهل‌بیت (ع) است که همواره آماده خدمتگزاری با استفاده از ظرفیت جوانان متخصص، متعهد و خوش‌فکر را دارد.

فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی از منویات رهبری در هلال‌احمر است

 حجت‌الاسلام چهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به محوریت ابعاد فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جمعیت هلال‌احمر دو اصل اعم از مسائل فرهنگی و نظارت شرعی بر فعالیت‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

۱۰۸ شهید امدادگر در استان شناسایی شده است

 وی گفت: ۱۸ شهید امدادگر در استان وجود دارد؛ اما با یک پژوهش ساده حدود ۱۰۸ شهید امدادگر شناسایی شده است که با جایگاه معلم، پاسدار، مهندس و… در قامت امدادگر به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی در جامعه از نخستین منویات رهبری در هلال‌احمر است

 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان هلال‌احمر گیلان، تصریح کرد: نخستین سیاست ابلاغی رهبری در این راستا، فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی در جامعه است که این اصل برگرفته از قرآن کریم مبنی بر اینکه وقتی یک نفر را نجات می‌دهید، یک امت نجات می‌یابد، است.

 حجت‌الاسلام چهری به تعدد گروه‌های مختلف سنی در جمعیت هلال‌احمر اشاره و عنوان کرد: فارغ از کارمندان رسمی این سازمان، چند صد برابر داوطلب داریم که از غنچه‌های هلال از مهدکودک تا جوانان و دانشگاه‌ها را شامل می‌شود به‌علاوه امدادگرانی که وظیفه رسیدگی به حادثه‌دیدگان را در حوادث مختلف برعهده دارند.

هلال‌احمر یک سازمان مردم‌نهاد است

 وی ادامه داد: ۳۰ پایگاه امداد جاده، کوهستان و دریا در سطح ۱۷ شهرستان وجود دارد که اگر تنها زمزمه‌ای از بسته‌شدن هر کدام از این پایگاه‌ها بپیچد، مردم پای‌کار هستند؛ لذا هلال‌احمر یک سازمان مردم‌نهاد است و فقط به علت اینکه وظایف دولت‌ها، امداد و نجات است از کمک‌های دولتی بهره می‌گیرد.

 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان هلال‌احمر گیلان، تصریح کرد: در حوادث، قانون به نام زمان طلایی وجود دارد که اگر در این بازه امداد و نجات صورت بگیرد مصدوم زنده می‌ماند؛ لذا امروز هلال‌احمر در هر زمان و مکان آماده خدمت‌رسانی به مردم است همان‌طور که در حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور نیز در شرایطی که سگ‌های ردیاب به علت بارندگی و لغزندگی قدم از قدم برنمی‌داشتند تمامی امدادگران از جان خویش مایه گذاشتند و بسیاری حتی مریض شدند.

شاخص حضور روحانیت در هلال‌احمر استان از شهرستان‌هایی که مهد حوزه علمیه هستند بیشتر است

 حجت‌الاسلام چهری گفت: امروز ۱۹ روحانی به‌ازای هر شعبه جمعیت هلال‌احمر وجود دارد، جوانان جهادی و پای‌کار که در دوران کرونا برای کمک به کادر درمان در مراکز درمانی مستقر شدند؛ لذا از وجود طلاب و روحانیون به‌عنوان شیفت امدادی در راستای خدمات‌رسانی به مردم بهره‌گیری می‌شود همچنین با همکاری حوزه علمیه بیش از ۵۰۰ طلبه خواهر و برادر تحت آموزش قرار می‌گیرند و امروز شاخص استان از شهرستان‌هایی که مهد حوزه علمیه هستند نیز بیشتر است.

نسل جوان باانگیزه و با درایت هستند

 وی با اشاره به توجه به جوانان به‌عنوان یکی از منویات رهبر انقلاب بیان کرد: معاندین چشم دیدن جوانان ما را ندارند و همواره در حال برنامه‌ریزی برای شست‌وشوی افکار نسل جوان هستند از طرفی توصیه‌های رهبر و واقعیت موجود در جامعه مبیّن اهمیت این مسئله است؛ اما ناگفته نماند نسل جوان باانگیزه و با درایت هستند و این جوانان با آرمان‌های بلند رهبری و شهدا در حال حرکت هستند؛ اما در این مسیر نیاز به کمک و راهنمایی دارند.

جمعیت هلال‌احمر گیلان سومین موقوفه‌دار کشور است

 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه دومین رسالت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر، نظارت شرعی بر فعالیت‌های این حوزه است، تصریح کرد: سازمان جمعیت هلال‌احمر گیلان پس از اداره اوقاف و آستان قدس رضوی سومین موقوفه‌دار کشور محسوب می‌شود؛ لذا یک بیمارستان به همراه یک باب پاساژ و شش پارچه آبادی توسط مرحوم دکتر امینی وقف شده است.

 حجت‌الاسلام چهری در پایان خاطرنشان کرد: سازمان جمعیت هلال‌احمر با بهره‌گیری از تعالیم قرآن و اهل‌بیت (ع) همواره آماده خدمتگزاری با استفاده از ظرفیت جوانان متخصص، متعهد و خوش‌فکر را دارد.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه