استاندار گیلان:

نرخ بیکاری گیلان در دولت سیزدهم کاهش یافت

استاندار گیلان با تشریح دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی در استان گفت: نرخ بیکاری گیلان از ۹/۶ دهم درصد ابتدای فعالیت دولت سیزدهم اکنون به زیر ۷ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری گیلان در دولت سیزدهم کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه شبکه استانی باران گیلان اظهار کرد: از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۲ سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان ۶۰۱ میلیون دلار بود که ۲۵ درصد آن در دولت سیزدهم رقم خورد.

 وی در ادامه با تشریح اجرای پروژه‌ها و کارهای انجام شده در دولت شهید رئیسی افزود: احداث پل آستاراچای، پل گیل میدان لاهیجان، احداث پل کابلی آستانه‌اشرفیه و بهره‌برداری از سد لاستیکی در فخرآباد و ماسال از جمله این پروژه‌هاست ضمن اینکه تکمیل سد شفارود و پلرود با رفع مشکلات حقوقی و سایر موضوعات در دستور کار است.

 نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حمایت از برنجکاران با دستور رئیس‌جمهور شهید افزود: با این حمایت‌ها جلوی واردات برنج گرفته شد و وضعیت شالیکاران در سال جاری بهتر خواهد شد.

 وی در ادامه با اشاره به حریق بیمارستان قائم رشت بامداد سه‌شنبه گذشته و ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این حادثه اظهار کرد: ۱۴۲ بیمار در این مرکز درمانی بستری بودند که ۱۱۸ نفر توسط اورژانس و سایر نیروهای امدادی به سایر مراکز درمانی انتقال داده شدند و تعدادی هم به‌صورت سرپایی مراجعه کردند.

 استاندار گیلان با بیان اینکه بیماران در مراکز درمانی تحت درمان هستند اضافه کرد: بیماران نگران هزینه‌های درمانی نباشند درمان آنان رایگان بوده ضمن اینکه به بیمه مربوطه دستور پرداخت خسارت داده شده است.

 افتتاح راه‌آهن رشت – کاسپین با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری

 وی در ادامه با بیان اینکه راه‌آهن رشت – کاسپین (پنجشنبه) با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست‌جمهوری افتتاح می‌شود اظهار کرد: راه‌آهن رشت – کاسپین و آزادراه قزوین – رشت ۲ پروژه مهم گیلان بوده که آزادراه اسفندماه سال گذشته افتتاح شد.

 وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی افزود: قرار بر این بود که راه‌آهن رشت – کاسپین به همراه سایر پروژه‌های اقتصادی و عمرانی اوایل ماه جاری (خرداد) در دور دوم سفر رئیس‌جمهور شهید به گیلان افتتاح شود؛ اما اینطور نشد.

 استاندار گیلان با تشریح مزایای راه‌آهن رشت – کاسپین بیان کرد: این خط ریلی کریدور شمال به جنوب و شرق و غرب کشور را به هم متصل کرده و ظرفیت‌های تجاری و صادرات را در حوزه اقتصاد دریا محور افزایش می‌دهد.

 وی با یادآوری دور نخست سفر رئیس‌جمهور شهید به گیلان در بهمن سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در این سفر با بررسی نیازها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان به لحاظ رشد توسعه ۲۰ همت مصوبه برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۸۵ درصد سهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی محقق شد.

 نماینده عالی دولت با بیان اینکه پروژه خط ریلی رشت – آستارا نیز سرعت داده می‌شود به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد دریا محور اشاره کرد و افزود: در اقتصاد دریا محور کشتی‌سازی در بندر انزلی با سرمایه‌گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز و فاز نخست اسکله چمخاله نیز به پایان رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه