وعده رئیس‌جمهور شهید ایران محقق شد؛

راه‌آهن رشت ـ بندر کاسپین افتتاح شد + فیلم

راه‌آهن رشت ـ بندر کاسپین نقطه اتصال دریای خزر به خلیج‌فارس، یادگاری ماندگار از رئیس‌جمهور شهید «سید ابراهیم رئیسی» است که امروز با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری افتتاح شد.

راه‌آهن رشت ـ بندر کاسپین افتتاح شد + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» راه‌آهن رشت ـ بندر کاسپین دقایقی پیش با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

پروژه خط آهن رشت – کاسپین بخشی از مسیر ریلی قزوین – رشت است که قرارداد احداث این مسیر ریلی همزمان با ساخت راه آهن قزوین – رشت در سال ۱۳۹۳ منعقد شده بود و عملیات اجرایی آن سال ۹۸ کلید خورد اما با بخش عمده‌ای از ساخت این پروژه مهم با روی کارآمدن دولت سیزدهم و پیگیری‌های مکرر رئیس‌جمهور شهید ایران، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» شتاب و سرعت زیادی گرفت و اکنون شاهد عینیت بخشیدن این وعده صادق رئیس‌جمهور شهید هستیم.

این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل‌ونقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار اثرگذار است.

 

با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر تسهیل رویه‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیت کشور یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی (کریدور شمال – جنوب) پس از سال‌ها فعال شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه