سرپرست ریاست‌جمهوری در آیین افتتاح پروژه اتصال راه‌آهن رشت - کاسپین:

شهید رئیسی معادلات بین‌المللی را جابه‌جا کرد + فیلم

سرپرست ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برخی مدعی مذاکره بودند؛ اما کشور را محصور کردند، گفت: شهید رئیسی ایران را در نقطه‌ای قرار داد که معادلات بین‌المللی را کامل جابه‌جا کرد.

شهید رئیسی معادلات بین‌المللی را جابه‌جا کرد + فیلم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمد مخبر ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه اتصال راه‌آهن سراسری رشت – کاسپین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: این روزها برخی از سفرها را که می‌روم برایم بسیار سخت است، بامعرفت این حرف را می‌زنم؛ زیرا در این مدتی که در خدمت ایشان بودم هرچقدر گذشت ارادت و معرفتم به ایشان بیشتر شد.

وی با بیان اینکه هنوز هم ابعاد شخصیتی شهید رئیسی باز نشده است، گفت: اینکه شخصی ۳ سال رئیس‌جمهور باشد و با رفتنش این موج را ایجاد کند جای تحلیل دارد.

مردم فهمیدند چه از دست دادند

سرپرست ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مردم فهمیدند چه از دست دادند، بیان کرد: به‌رغم همه تلاش‌ها که برای غبارآلود کردن خدمات شهید رئیسی در کشور اتفاق افتاد بالاخره آفتاب از زیر ابر درآمد خط بطلانی بر تمام این مسائل کشیده شد.

مخبر با بیان اینکه در مخیله شهید رئیسی جداشدن از یک تدبیر کوچک حضرت آقا نیز نمی‌گنجید و هر فشاری را تحمل می‌کرد برای اینکه رضایت ولایت‌فقیه را جلب کند که آن را رضایت امام‌زمان و رضایت خدا می‌دانست، گفت: در هفته ولایت به سر می‌بریم؛ می‌دانیم فخر کائنات فلسفه خلقت وجود نازنین حضرت رسول‌الله است که اوج این خلقت را در بعثت می‌بینم و اوج این بعثت و ظهور و بروزش و رسالت اصلی‌اش در غدیر اتفاق می‌افتد.

تشخیص مسائل و تمرکز بر پیگیری آن از ویژگی‌های بارز شهید رئیسی است

وی در ادامه گفت: اگر از من بپرسند عامل توفیق شهید رئیسی در این سه سال ریاست‌جمهوری چه بود می‌گویم قطعاً توسل، توکل، تبعیت از رهبری به‌صورت واقعاً اعتقادی از ویژگی‌هایش بوده؛ اما بعد از همه این ها مهم‌ترین آنها تشخیص مسائل و اولویت‌بندی کردن این مسائل و متمرکزشدن بر آن و پیگیری‌های مستمر برای به سرانجام رسیدن آن است.

واکنش مخبر به برخی اظهارات پیرامون فروش نفت در آغاز دولت شهید رئیسی

سرپرست ریاست‌جمهوری ادامه داد: امروز هرکسی هرچه می‌خواهد بگوید ما زمانی که شروع کردیم نفتی نمی‌توانستیم بفروشیم روزی ۳۰۰ هزار بشکه نفت به فروش می‌رفت که آن هم پولش در اختیار قرار نمی‌گرفت؛ اما رئیس‌جمهور عزیز ما متمرکز شد و در کمتر از یک سال و نیم این فروش نفت را به بالای یک میلیون و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه رساند و کشور را در این حوزه که در تنگنای شدید بودیم نجات داد.

وی تصریح کرد: در حوزه مالیات و درآمدهای دیگر نیز ورود کرد و سرانجام کشوری که به اذعان هیئت دولت قبلی حتی در پرداخت حقوق کارمندانش مشکل داشت الحمدلله بدون هیچ مسئله بر دور افتاد و اداره شد.

متمرکزشدن بر مزیت‌های کشور از ویژگی‌های مهم شهید رئیسی

مخبر، متمرکزشدن بر مزیت‌های کشور را یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آیت‌الله رئیسی دانست و بیان کرد: ما در شمال و جنوب از دریا بهره‌مند هستیم و این اتصال دریا به دریا و استفاده از این مزیت مورد تأکید شهید رئیسی بود. ما ۱۵ کشور همسایه و به معنایی دیگر ۲۴ کشور همسایه داریم و این ها همه به عبور از کشور ما نیاز دارند و شهید رئیسی متمرکز شد و با سران کشورها ارتباط گرفت تا موضوع کریدورها به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور شهید به طور لحظه‌ای پیگیر انجام پروژه‌های کریدوری کشور بود.

مخبر با بیان اینکه در موضوع آب در خیلی از استان‌ها با چالش جدی مواجه بودیم، گفت: شهید رئیسی با استفاده از ظرفیت‌های کوچک موجود مسئله را در کوتاه‌مدت حل کرد و در درازمدت هم پیگیری کرد. یعنی هم از امکاناتی که در مناطق وجود داشت استفاده کرد از آن طرف هم انتقال آب از دریا را پیگیری کرد، مسئله پسماند را مطرح کرد و همه‌جانبه ورود می‌کرد؛ این موضوع را در برق هم داشتیم و وقتی کار را گرفتیم تقریباً تمام کشور قطعی برق را داشتیم.

سرپرست ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در بخش ساخت مسکن هشت سال کار بر روی زمین‌مانده بود، گفت: ساخت مسکن مصوبه مجلس بود که دیگران انجام ندادند و شهید رئیسی پایش ایستاد و گفت باید انجام شود و تا امروز بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ واحد در حال انجام است که برخی واگذار شده و برخی در حال احداث است که ان‌شالله در پایان این ۴ سالی که قرار بود این دولت بر سر کار باشد و با همت دولت بعدی به آن ۴ میلیون خواهیم رسید.

نیروهای جوان و نخبه کشور مهم‌ترین دارایی ما است

وی در ادامه بیان کرد: اگر از من بپرسند دارایی کشور چیست؟ من می‌گویم علاوه بر نفت، معدن و دریا و… نیروهای جوان و نخبه کشور دارایی اصلی ما است و از عوامل اقتدار در دنیای آینده نیروهای جوان و تحصیل‌کرده ما است.

برخی مدعی مذاکره بودند؛ اما کشور را محصور کردند

سرپرست ریاست‌جمهوری در ادامه به موضوع مذاکره اشاره کرد و گفت: برخی ادعای زیادی می‌کردند که اهل مذاکره و دیپلماسی هستند؛ اما آخرش چه شد؟ آخر کار به جایی رسید که ما در بین کشورهای اطراف خودمان هم محصور شده بودیم و ارتباطی نداشتیم؛ اما شهید رئیسی مسائلمان را با همه کشورهای منطقه حل کرد.

مخبر تأکید کرد: در مجامع و کشورهایی که آمریکا الان در آن مستقر هستند نتوانستند عضو شانگهای و بریکس شوند، نتوانستند در اوراسیا حضور پیدا کنند و جزو آرزوهایشان مانده و ما امروز با همه این ها مرتبط هستیم.

شهید رئیسی معادلات بین‌المللی را جابه‌جا کرد

وی با تأکید بر اینکه شهید رئیسی ایران را در نقطه‌ای قرار داد که معادلات بین‌المللی را کامل جابه‌جا کرد، گفت: امروز بدون در نظر گرفتن مواضع ایران در منطقه و در دسته‌بندی‌های بین‌المللی ورود نمی‌کنند و از آن یک‌جانبه‌نگری قبل درآمده است.

مسیر شهید رئیسی مسیر درستی است

سرپرست ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: بعد از شهادت شهید رئیسی محضر حضرت آقا رسیدم و آقا فرمودند مسیر شهید رئیسی مسیر درستی است و باید پیگیری شود که به حول و قوه الهی ان‌شالله پیگیری می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه