مدیرکل دادگستری گیلان مطرح کرد:

بازداشت ۵ نفر در پی آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت

مدیرکل دادگستری گیلان با بیان اینکه پنج نفر به دلیل بی‌مبالاتی در حادثه بیمارستان قائم رشت بازداشت شدند که رئیس بیمارستان و بزرگ‌ترین سهامدار این مرکز درمانی نیز جزء بازداشتی‌ها هستند، گفت: دلیل آتش‌سوزی تا الان غیرعمدی گزارش شده است و جزئیات بیشتر در دست بررسی قرار دارد.

بازداشت ۵ نفر در پی آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: ۲۹۰ برنامه در قالب ۱۹ عنوان در این هفته پیش‌بینی شده است که حضور در گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان و ائمه جمعه استان، برپایی میز خدمت در مصلی رشت و مساجد، بازدید از واحدهای صنعتی، حضور قضات در ۱۲ زندان استان و دیدار چهره به چهره با زندانیان و… از جمله این موارد است.

 وی گفت: دادگستری گیلان شامل ۲۶ حوزه قضایی، ۳۷۳ شعبه و ۱۷۵ شعبه حل اختلاف با حضور ۴۱۴ قاضی است که کاری بسیار سخت و فشرده دارند و ۸۱۹ هزار و ۷۴۲ پرونده آمار سال ۱۴۰۱ در دادگستری گیلان است که این میزان در سال گذشته با رشد ۹ درصدی مواجه بوده است.

 مدیرکل دادگستری گیلان تصریح کرد: در راستای هدفمندسازی محکومیت‌ها نیز اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده ناگفته نماند در سال گذشته یک رشد ۲۷ درصدی در خصوص محکومیت‌های جایگزین حبس نسبت به سال پیش‌تر از آن صورت گرفته است.

 حجت‌الاسلام صادقی نیارکی از آزادی ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته خبر داد و افزود: در جریان آزادی این زندانیان حدود ۱۱۰ میلیارد ریال در مراسم گلریزان توسط خیرین نیکوکار جمع‌آوری شده ناگفته نماند در سه‌ماهه نخست سال جاری این کمک به میزان ۳۶۰ میلیارد ریال رسیده است و مراسم گلریزان تا پایان سال ادامه دارد تا زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیشتری فراهم شود.

 وی با اشاره به ورود دستگاه قضایی در حوزه تغییر کاربری اراضی، بیان کرد: این حوزه شامل دو بخش اعم از تغییر کاربری در بافت‌های شهری و روستایی است که در این راستا نباید حق مردم ضایع شود؛ لذا مجوزهای صادر شده و راه‌اندازی مجدد جلسات طرح‌های هادی به جریان افتاده است به‌علاوه مقابله با پدیده شوم زمین‌خواری همواره در دستور کار قرار دارد.

 مدیرکل دادگستری گیلان به اختلاف مردم با دولت در بخش منابع طبیعی اشاره و عنوان کرد: در این بخش شاهد تشکیل پرونده‌های فراوانی هستیم؛ چون به اعتقاد مردم برخی از زمین‌های آنان توسط منابع طبیعی به‌عنوان منابع ملی ثبت شده است که در این راستا حدود پنج هزار و ۶۸۷ هکتار از اراضی از مالکیت دولت خارج و به مردم بازگردانده شد.

 حجت‌الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: در جریان آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت با دستور رئیس قوه قضاییه به طور قاطع از زمان ابتدایی وقوع حادثه ورود کردیم و پیکر ۹ بیمار فوتی به خانواده‌هایشان تحویل و به خاک سپرده شد همچنین پنج نفر به دلیل بی‌مبالاتی در این حادثه بازداشت شدند که رئیس بیمارستان و بزرگ‌ترین سهامدار این مرکز درمانی نیز جزء بازداشتی‌ها هستند و دلیل آتش‌سوزی تا الان غیرعمدی گزارش شده است و جزئیات بیشتر در دست بررسی قرار دارد.

 وی ادامه داد: زمان وقوع آتش‌سوزی پرسنل این بیمارستان به همراه نیروهای آتش‌نشانی و مردم به یاری بیماران شتافتند و افراد بستری را از محل حادثه خارج کردند که این کار جای قدردانی دارد ناگفته نماند درخواست ما از مسئولان استانی این است که هرچه سریع‌تر به مشکلات این بیمارستان رسیدگی شود تا مردم بتوانند از امکانات این مرکز درمانی بهره ببرند.

 حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به مبارزه با پدیده فساد به عنوان مطالبه مردم و رهبری، خاطرنشان کرد: در دستگاه قضا، با قاطعیت در جهت مقابله با این پدیده عمل می‌کنیم و در این راستا با احدی شوخی نخواهیم داشت و تاکنون نیز در این زمینه در مجموعه دادگستری نیز کارمند، وکیل و کارشناس دادگستری دستگیر و چند پرونده نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه