عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

عده‌ای بر رفتار نادرست‌شان هم موج‌سواری می‌کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه سیاستی که شور بر مبنای هوچی‌گری ایجاد کند، سیاست اموی است، گفت: کسی که ادعای استادی دانشگاه دارد باید بداند که هر سؤالی ممکن است از طرف دانشجویان مطرح شود و این استاد است که باید با سعه‌صدر در مقابل ناملایمات رفتار کند این در حالی است که عده‌ای بر رفتار نادرست‌شان هم موج‌سواری می‌کنند.

عده‌ای بر رفتار نادرست‌شان هم موج‌سواری می‌کنند

 علی مرتضی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به رفتار «محمد فاضلی» مشاور فرهنگی «مسعود پزشکیان» در برنامه میزگرد فرهنگی، اظهار کرد: این رفتار لکه‌ای در تاریخ سیاسی مناظرات بر جای گذاشت.

 وی با بیان اینکه وظیفه همه ما است جدای از اینکه طرفدار کدام کاندیدا هستیم رفتار بد را مورد مذمت قرار دهیم تا از تکرار آن جلوگیری شود، افزود: رهبری امسال قبل از شروع فرایند انتخابات نامزدها را به رعایت ادب، اخلاق و انصاف فراخواندند؛ اما متأسفانه برخی خطوطی که توسط رهبری تعیین شده بود را زیر پا گذاشتند و موازین اخلاقی را رعایت نکردند.

 عضو هیات علمی دانشگاه گیلان تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق مردم ایران مسلمان هستند و آیات و روایات متعددی در خصوص رعایت اخلاق و ادب در بحث و گفتگوها وارد شده است همچنین ادب و اخلاق ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانی ما دارد و همه ما موظف هستیم که در گفتگوهای خود آن را رعایت کنیم.

 مرتضی‌پور با بیان اینکه چنین اتفاقی در شبکه‌های تلویزیون‌های دنیا نیز کم‌سابقه است، تصریح کرد: برای ما ایرانی‌ها که داعیه‌دار اخلاق هستیم بروز چنین رفتارهایی بسیار ناپسند است.

سیاستی که شور بر مبنای هوچی‌گری ایجاد کند، سیاست اُموی است

 این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه سیاستی که شور بر مبنای هوچی‌گری ایجاد کند، سیاست اُموی است، گفت: ما طرفدار منش و سیره امام علی (ع) هستیم که سیاست را بر مبنای اخلاق‌مداری می‌داند.

نامزدها و اطرافیانشان به‌جای هوچی‌گری برنامه‌های خود را ارائه کنند

 وی با بیان اینکه نامزدها و اطرافیانشان به‌جای هوچی‌گری برنامه‌های خود را ارائه دهند و بعد از انتخابات آن را اجرا کرده و نسبت به آن پاسخگو باشند افزود: نامزدها باید از ایجاد شور و هیجان بی‌منطق در جامعه جلوگیری کنند.

 استاد باید با سعه‌صدر در مقابل ناملایمات رفتار کند

 وی با بیان اینکه کسی که ادعای استادی دانشگاه دارد باید بداند که هر سؤالی ممکن است از طرف دانشجویان مطرح شود و استاد باید با سعه‌صدر در مقابل ناملایمات رفتار کند، بیان کرد: این رفتارها از سوی یک دانشگاهی پذیرفته نیست.

 وی با اشاره به اینکه عده‌ای به‌جای تقبیح این رفتار روی آن موج‌سواری می‌کنند، افزود: برخی به‌جای مذمت این رفتار به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که از این فرد قهرمان ملی بسازند؛ اما اگر خطایی صورت گرفت باید به آن واکنش نشان داد.

 مرتضی‌پور تصریح کرد: باید ادب مناظره را رعایت کرد و با عقل و منطق و ارائه استدلال و مستندات صحبت کرد تا مردم از روی آگاهی رأی دهند.

 این استاد دانشگاه عنوان کرد: درست نیست که به‌خاطر ولع قدرت ادب را زیر پا بگذاریم زیرا مردم ایران اخلاق‌مدار و ملتی پیشرو هستند و چنین صحنه‌ها و رفتارهایی را قبول نمی‌کنند.

 وی افزود: نباید مردم را دلسرد کرد؛ بلکه باید کاری کنیم مردم با مشارکت پرشور در انتخابات نامزد اصلح را انتخاب کنند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه