مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان:

طرح‌های پیشران با اولویت آمایش سرزمینی در گیلان تکمیل می‌شوند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های پیشران و نیمه‌تمام با اولویت آمایش سرزمینی، مزیت نسبی منطقه‌ای و توان رقابت‌پذیری را با مشارکت و سرمایه‌گذاری مردمی از طریق معرفی و ارتباط با بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال به انجام می‌رسانیم.

طرح‌های پیشران با اولویت آمایش سرزمینی در گیلان تکمیل می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  تیمور پورحیدری در گفتگویی گفت: طرح‌های پیشران با روش‌های مختلفی مانند واگذاری سهام، تشکیل صندوق پروژه و سایر ابزارهای نوین تأمین مالی تکمیل و راه‌اندازی خواهند شد.

وی تصریح کرد: باز فعال‌سازی و احیای ۳۰ واحد صنعتی راکد و غیرفعال شناسایی شده که دارای پتانسیل اشتغال حدود هزار نفر هستند از جمله این اقدامات ما در سال جاری است و در این راستا مشکلات و موانع تولیدی واحدهای مزبور را از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع استان و در صورت لزوم ستاد ملی تسهیل رفع می‌کنیم.

وی افزود: شناسایی واحدهای صنعتی تحت تملک بانک‌ها از طریق شورای هماهنگی بانک‌های استان که بلاتکلیف بوده و پیگیری جهت تسریع در واگذاری از طریق مزایده به بخش خصوصی نیز یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل برای تحقق شعار سال می‌باشد.

پورحیدری بیان کرد: پیگیری برای بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی دارای ماشین‌آلات مستهلک و قدیمی که محصولات تولیدی آنها دارای برند شناخته شده است و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی در جایگزین‌کردن خطوط فعلی با ماشین‌آلات مدرن نیز در برنامه داریم.

وی راه‌اندازی خط تولید کاشی‌های تزیینی با تمرکز بر بازارهای صادراتی در منطقه محروم لوشان با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفر و راه‌اندازی نخستین خط تولید ورق فولادی گالوانیزه توسط بخش خصوصی با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن با سرمایه‌گذاری ۳۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۵۰ نفر را از طرح‌های نویدبخش صنعت اعلام کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه بخش خصوصی در حوزه فولاد برای تکمیل زنجیره تأمین جهت تولید آهن اسفنجی در شهر صنعتی رشت تا پایان سال، احداث کارخانه تولید است سرم برای تأمین نیاز ۳۰ درصدی کشور در شهر صنعتی رشت در واحد تعطیل شده با پیشرفت ۷۰ درصدی، راه‌اندازی خط تولید لوازم‌خانگی با تولید سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی و ۵۰ هزار دستگاه ماشین ظرفشویی با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر از دیگر طرح‌های نویدبخش در حوزه صنعت می‌باشد.

پورحیدری تأکید کرد: همچنین شرکت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ هزارمیلیاردریالی و اشتغال‌زایی ۲ هزار ۹۵۰ نفری و تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن آمونیاک و ۶۰۰ هزار کود تن اوره در شهر لوشان راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، شرکت پالایشگاه پلاسمای خون گیلان با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزارمیلیاردریالی و اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر نیز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود تا روند توسعه صنعت استان رونق یابد.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه