استاندار گیلان:

اصناف پرچمدار حرکت‌های مردمی هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتقاد داریم که اصناف در همه ادوار تاریخ، نقش‌آفرین بودند و وظایف خود را به‌درستی عمل کردند، گفت: بازاریان از قبل از انقلاب پرچمدار حرکت‌های مردمی بودند.

اصناف پرچمدار حرکت‌های مردمی هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی ظهر امروز در نشست با اصناف و بازاریان گیلان با بیان اینکه ما به کوتاه‌شدن دست دلال‌ها اعتقاد داریم و نقش اصناف نیز دراین‌خصوص بسیار ارزنده است؛ اظهار کرد: زیرا تولیداتی که بدون واسطه در اختیار اصناف و فروشندگان قرار گیرد، بی شک با قیمت پایین‌تر در اختیار مصرف‌کننده هم قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر به نقش اصناف و بازاریان در جامعه ادامه داد: اعتقاد داریم که اصناف در همه ادوار تاریخ، نقش‌آفرین بودند و وظایف خود را به‌درستی عمل کردند.

استاندار گیلان با یادآوری این نکته که بازاریان از قبل از انقلاب پرچمدار حرکت‌های مردمی بودند و در دوران دفاع مقدس، کمک شایانی انجام دادند و در سایر مشکلات و مسائل کشور به‌خصوص هنگام کرونا، خدمات مناسبی را برای مردم انجام دادند، تصریح کرد: اصناف هر ساله در پیاده‌روی اربعین حضرت امام حسین (ع) هم به موکب‌ها کمک می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه در ولت شهید آیت‌الله رئیسی دولت با تأکید رئیس‌جمهور شهید سعی کرد وظیفه حمایتی و هدایتی به اصناف و بازار داشته باشد ادامه داد: و وظیفه نظارت برعهده خود اصناف باشد.

وی با اشاره تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران باهدف ایجاد اختلال در اقتصاد و بازار تأکید کرد: ما از اصناف و بازاریان حمایت می‌کنیم و از تولیدکننده نیز حمایت کامل داریم و تلاش داریم که ارتباط خود را با کشورهای منطقه و سایر کشورها حفظ کنیم.

استاندار گیلان به وضعیت اصناف و بازاریان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها، اصناف و بازاریان عملکرد مناسبی در گیلان دارند و خوشبختانه همکاری مناسبی نیز با همدیگر دارند.

وی اظهار کرد: البته در اعطای مجوز باید برخی از مسائل رعایت شود؛ اما متأسفانه شاهدیم که مجوزهای زیادی داده می‌شود و این در حالی است که برخی از افراد سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ اما شاهدیم که در چندقدمی واحدش، افراد دیگری با داشتن مجوز، همان شغل و کسب‌وکار را راه‌اندازی می‌کنند به‌خصوص در اعطای مجوز به املاک شاهدیم که تعداد آنان بسیار زیاد است.

وی به رعایت در کیفیت پخت نان نیز اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته گندم زیادی وارد می‌شد؛ زیرا این محصول از کشاورزان بسیار ارزان خریداری می‌شد؛ اما در دولت سیزدهم، گندم با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری می‌شود و به همین دلیل تولید آن در کشور افزایش و واردات کاهش‌یافته اما باید در پخت نان دقت بیشتری شود تا نان مرغوبی در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار گیلان به توجه ویژه دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌ها اشاره و بیان کرد: در زیرساخت‌ها شاهد توسعه بسیار خوبی در کشور به‌خصوص در گیلان هستیم که می‌توان به پروژه‌های راه‌آهن، آزادراه و سایر موارد اشاره کرد؛ زیرا این پروژه‌ها به دلیل نداشتن بودجه و همچنین بدهی به پیمانکاران راکد بود؛ اما در دولت شهید رئیسی به بهره‌برداری رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: از سوی دیگر در بخش صادرات کالا و همچنین واردات کالاهای موردنیاز نیز اقدامات مناسبی انجام شده و در گیلان نیز باید برای محصولات کشاورزی همچون برنج، چای، بادام‌زمینی و زیتون برندسازی بیشتری انجام شود و این محصولات که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، با بسته‌بندی‌های مناسب در بازار عرضه شود.

عباسی به ظرفیت اصناف و بازاریان برای برپایی انتخابات باشکوه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند و باید مردم را به سمت صندوق‌های رأی و انتخاب فردی که تجربه کاری دارد، تشویق کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: هنگامی که دولت سیزدهم رأس کار قرار گرفت، به دلیل بی‌تدبیری دولت گذشته پروژه‌ها راکد بود؛ اما هم اینک این پروژه‌ها سر و سامان گرفته و خیلی از آنان به بهره‌برداری رسیدند و کارها به‌خوبی پیش می‌رود که در این راستا باید مردم با انتخاب رئیس‌جمهور ولایتمدار و کاربلد و کسی که تجربه مناسبی داشته باشد، انتخاب کنند تا شاهد پیشرفت بیشتر کشور در همه بخش‌ها باشیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه