در مناظرات مردمی پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شد؛

نمی‌‌شود مشارکت نکرد و معترض بود/ رأی نمی‌دهم؛ ضدانقلاب هم نیستم

مناظره مردمی با موضوع انتخابات در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد و مردم به بیان نقطه‌نظرات‌شان پیرامون حضور پای صندوق‎‌های رأی یا دلایل‌شان از عدم مشارکت در انتخابات پرداختند.

نمی‌‌شود مشارکت نکرد و معترض بود/ رأی نمی‌دهم؛ ضدانقلاب هم نیستم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» مناظره مردمی با موضوع انتخابات در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد. در ادامه مشروح دیدگاه‌ها و نظرات مردم پیرامون برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌خوانید.

خانمی خانه‌دار ساکن شهر رشت می‌گوید: کسی باید رییس‌جمهور این کشور شود که به داد مردم برسد و به فکر مردم باشد.

وی گفت: من یک حجاب معمولی دارم و محجبه کامل نیستم اما از وضعیت پوشش در جامعه گله‌مند و ناراحتم زیرا وضعیت به گونه‌ای شده که حتی گاهی به همراه همسرم نمی‌توانم در شهر عبورو مرور کنم زیرا پوشش برخی‌ها خجالت‌آور است.

به کسی رأی می‌دهم که شریک درد مردم باشد

 در ادامه خانم میانسالی می‌گوید: من سواد آن‌چنانی ندارم؛ اما به کسی رأی می‌دهم که شریک درد مردم بوده و منافع آنان را در نظر داشته باشد و حقوق مردم را در اولویت قرار دهد.

 آقای محمدی که معلم است و نزدیک به ۲۰ سال سابقه نظارت بر انتخابات را دارد تک‌تک آرای مردم را مؤثر و حق رأی را محفوظ می‌داند و می‌گوید: هرکسی از ما که رأی دهیم به نفع خودمان است، مردم نسبت به انقلاب، رهبر و شهدا مسئول هستند؛ لذا به همراه خانواده در انتخابات شرکت می‌کنم.

وی گفت: چطور می‌شود نسبت به کسانی که خون خود را در راه دفاع از مملکت داده‌اند ساکت باشم و نتوانم به‌اندازه یک رأی نقش داشته باشم! این یک وظیفه ملی نسبت به مملکتم است، خط‌قرمز ما ولایت‌فقیه است پس باید پشتیبان رهبری باشیم، ما رهبری داریم که ابرقدرت‌های جهان از ایشان مشاوره می‌گیرند، ارزش و آرمان ما رهبری و شهدا هستند و این مملکت متعلق به امام‌زمان (عج) است برای آینده بهتر با انتخاب درست در انتخابات شرکت کنیم و قدردان نعمت‌هایمان باشیم.

رأی نمی‌دهم؛ چون تأثیرگذار نیست

 در ادامه یک همسر شهید از تریبون استفاده کرد و گفت: من مغازه‌ای دارم و کاسبی می‌کنم، همسر شهید هم هستم؛ معتقدم که رئیس‌جمهور آینده باید به فکر تمام اقشار مردم باشد؛ اما عده‌ای هستند که بعد از رأی گرفتن از مردم همه چیز را فراموش می‌کنند.

 وی گفت: من به عنوان یک زن رأی نمی‌دهم؛ چون تأثیرگذار نیست و انتخابات از پیش تعیین شده است؛ من به خودم رأی می‌دهم که با سه فرزند و با وجود تمام سختی‌ها روی پای خودم ایستاده‌ام، ما در یک کشور ثروتمند و غنی زندگی می‌کنیم این در حالی است که هنوز با فقر روبه‌رو هستیم.

 در ادامه خانم حسینی گفت: من یک ایرانی هستم و در این سرزمین زندگی می‌کنم؛ لذا اگر رأی ندهم دیگران به‌جای من تصمیم می‌گیرند پس به عنوان یک ایرانی رأی می‌دهم و بدانید هر رأی ما تأثیرگذار است

کسی را انتخاب می‌کنم که راه شهید رئیسی را ادامه دهد

وی گفت: یادمان نرود دولت قبل میلیاردها دلار قرض بر روی دست کشور گذاشت و دولت شهید رئیسی بدهی‌ها را جبران کرد این در حالی است که او به مردم خدمت می‌کرد و دیگران او را مورد انتقاد قرار می‌دادند پس وظیفه ما است کسی را انتخاب کنیم که راه ایشان را ادامه دهد.

اصلاح‌طلب و اصولگرا هیچ فرقی نمی‌کنند

«مهشید» که دانشجوی دانشگاه آزاد رشت است در ادامه می‌گوید: من مسئله پوشش را در ادیان مختلف مطالعه کرده‌ام؛ اما هرکس به نفع خودش آن را مطرح می‌کند مسئله چیست؛ حجاب یا فساد اقتصادی و اختلاس؟ من به عنوان یک جوان دغدغه تحصیل، مسکن، اشتغال را دارم چطور باید در این شرایط زندگی کنم، به همین دلیل نیروهای تحصیل‌کرده از کشور خارج می‌شوند بنده به رئیس‌جمهورهای گذشته اعتماد نداشتم؛ لذا اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هیچ فرقی نمی‌کنند؛ چون به فکر مردم نیستند، مشکل من این است که نامزدها نمی‌خواهند و نمی‌توانند بفهمند من یک شهروند آگاه هستم و انتظار دارم به‌جای بیان مشکلات برنامه ارائه بدهند.

نمی‌‌شود در انتخابات شرکت نکرد و معترض هم بود

«علی» که دانشجو است می‌گوید: متأسفانه دچار شعارزدگی هستیم؛ اما از بسیاری از مسائل آگاهی نداریم؛ می‌گوییم کشوری غنی هستیم اما بدانید این خاک حاصلخیز نیاز به کاشت و رسیدگی دارد از طرفی انتظار داریم با انتخاب رئیس‌جمهور تمام مشکلات کشور یک‌شبه حل‌وفصل شود.

 وی ادامه داد: با دادن رأی برای خودم احترام قائل خواهم شد و مهم این است که از نحوه انتخاب خودم درک و شناخت داشته باشم؛ لذا اگر دست‌به‌دست هم دهیم مسائل حل خواهد شد؛ اگر عرصه را خالی کنیم سنگ روی سنگ‌بند نخواهد شد، این کشور نخبه‌های زیادی دارد؛ من جوان دغدغه کار و تحصیل دارم؛ اما ناامیدی چاره‌ساز نیست و پای‌کار هستم.

 این دانشجو ادامه داد: قانون اساسی را چند نفر از ما خوانده‌ایم و فقط شعار می‌دهیم، حق خودمان را نمی‌شناسیم که بخواهیم آن را بگیریم حتی اگر اعتراض داری باید روند کار را بدانی، نمی‌توانی در انتخابات شرکت نکنی و بعد معترض هم باشی.

رأی می‌دهم؛ اما مطالبه دارم

 در ادامه آقای اکبری می‌گوید: من رأی می‌دهم؛ اما مطالبه دارم؛ مطالبه‌ام این است که چرا پس از گذشت ۴۵ سال هنوز زیرساخت کشور دچار نقص است، رأی می‌دهم؛ اما چه چیزی اصلاح شده است من چطور یک خانواده چهارنفره را با حقوق ۱۲ میلیون‌تومانی مدیریت کنم درحالی‌که ۶ میلیون فقط کرایه‌خانه من است؛ چه کسی پاسخگو است؟!

رأی نمی‌دهم؛ ضدانقلاب هم نیستم

 مردی که کاسب و ساکن رشت است؛ می‌گوید: در جنوب تهران و در خانواده‌ای پر جمعیت متولد شدم و از مشکلات کشور آگاه هستم؛ اما رأی نمی‌دهم.

اظهارات نامزدها در مناظرات عوام‌فریبانه است

 وی ادامه داد: ضدانقلاب نیستم و یکی از دلایلم شرایط وخیم اقتصادی کشور است، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا فرقی نمی‌کند؛ زیرا اظهارات نامزدهای انتخابات در مناظرات عوام‌فریبانه است.

در ستاد روحانی هزینه کردم و متلک‌ها شنیدم؛ اما شرایط هیچ تغییری نکرد

 وی با بیان اینکه اعتراضم را با رأی ندادن نشان می‌دهم، گفت: من به احمدی‌نژاد رأی دادم؛ چون رهبر گفت نظر من به ایشان نزدیک‌تر است و همان رئیس‌جمهور در دور دوم نسبت به رهبری موضع گرفت، در ستاد روحانی هزینه کردم و متلک‌ها شنیدم؛ اما شرایط هیچ تغییری نکرد.

در ادامه پیرمردی که جانباز نیز بود، گفت: امروز باید همه چیز علنی باشد مشکلات کم نیستند؛ اما باید از تجربیات گذشتگان برای سازندگی کشور بهره بگیریم و در انتخابات شرکت کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه