سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان:

فعالیت گیلان در فوتبال بانوان ریشه‌ای است

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: گیلان به طور اصولی و ریشه‌ای در بخش فوتبال بانوان فعالیت دارد و این استان یکی از قطب‌های برتر در کشور محسوب می‌شود.

فعالیت گیلان در فوتبال بانوان ریشه‌ای است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» مریم آزمون روز چهارشنبه در گفتگویی اظهار کرد: استان گیلان در فوتبال مردان طی چند دهه اخیر، بزرگان زیادی را به تیم‌های ملی معرفی کرده است که در دنیا شهره‌اند از آن جمله می‌توان به غفور جهانی، سیروس قایقران، سید هادی طباطبایی و سایر فوتبالیست‌های بزرگ اشاره کرد.

وی عنوان کرد: هم اینک نیز سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش ملی‌پوشان گیلانی جزو افتخار فوتبال کشور هستند.

نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال گیلان افزود: در زمینه فوتبال بانوان نیز بازیکنان و مربیان زیادی از استان در تیم‌های ملی حضور داشته و دارد که افتخارات خوبی هم کسب کرده‌اند و در لیگ‌های مختلف فوتبال بانوان حضور دارند که در این میان ملوان بندر انزلی با شایستگی در لیگ برتر حضور دارد و جزو مدعیان قهرمانی است.

وی خاطرنشان کرد: چنانکه در رقابت‌های فوتبال لیگ برتر بانوان کشور نیز تیم ملوان بندر انزلی عنوان نایب‌قهرمانی کشور را کسب کرد و برترین گلزن این رقابت‌ها هم از این تیم بود.

وی ادامه داد: البته امسال در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک بانوان کشور تیم خوب هیراد گستر کاسپین رشت و در لیگ دسته دوم بانوان هم یک تیم در رده‌های پایه از شهرستان رشت حضور داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان کشور با اشاره به بازیکنان ملی‌پوش گیلانی بیان کرد: فوتبال گیلان در بخش بانوان نیز بازیکنان ارزشمندی در مسابقات جام ملت‌ها داشت و در مسابقات کافا هم همینگونه بود که همه این بازیکنان از برنامه‌های استعدادیابی و برنامه‌ریزی‌های فدراسیون به تیم‌های ملی راه یافتند.

آزمون در ادامه به فوتبال ساحلی بانوان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در این رشته نیز گیلان ۲ سال متوالی قهرمان کشور شد که این خود حاکی از پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب این رشته در بین بانوان استان است.

وی در ادامه گفت: در بخش فوتسال نیز شهرداری لنگرود که نماینده گیلان در رقابت‌های لیگ دسته یک کشور بود، فقط با اختلاف یک امتیاز از صعود به لیگ برتر باز ماند که امیدواریم فصل آینده شرایط به‌گونه‌ای باشد که این تیم به لیگ برتر صعود کند.

نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال گیلان افزود: باتوجه‌به استعدادهای موجود، متأسفانه سرمایه‌گذاری چندانی در بخش فوتبال بانوان در گیلان انجام نشده؛ اما با تصمیماتی که اتخاذ شد، قرار است تیمی از شرق استان در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور حضور یابد.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه