مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

رهاسازی ۴ میلیون لارو ماهی در تالاب انزلی

 مدیرکل شیلات گیلان گفت: ۴ میلیون لارو ماهی تولید شده در استخر طبیعی قلمگوده بندر انزلی امروز در تالاب انزلی رهاسازی شد.

رهاسازی ۴ میلیون لارو ماهی در تالاب انزلی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» کوروش خلیلی امروز در حاشیه رهاسازی بچه‌ماهی در استخر «قلمگوده» بندر انزلی گفت: ۳۰۰ جفت ماهی مولد در این استخر طبیعی قلمگوده رهاسازی شده بود که از این ماهیان ۴ میلیون بچه‌ماهی تولید شده امروز در تالاب بین‌المللی بندر انزلی رهاسازی شد.

۱۱وی با اشاره به اینکه سایت ۴ هکتاری قلم گوده بندر انزلی، بزرگ‌ترین استخرهچری (طبیعی) گیلان است بیان کرد: ۲۵ تعاونی صیادی در استخرهای ساحلی خود و ۱۰ تعاونی صید پره با مشارکت در تولید بچه‌ماهی قلمگوده انزلی در تولید و احیای ذخایر دریای خزر مشارکت می‌کنند.

مدیرکل شیلات گیلان افزود: صیادان گیلانی به کمک اداره کل شیلات امسال در استخرهای شنی، بیش از ۱۰ میلیون بچه‌ماهی استخوانی تولید و رهاسازی کردند.

وی با اشاره به مزایای تکثیر طبیعی ماهیان گفت: حفظ ذخایر آبی و تثبیت شغل صیادی در منطقه، باهدف استمرار شغل صیادی و افزایش کیفیت بچه ماهیان تولید شده از مهم‌ترین مزایای این کار است.

 خلیلی با بیان اینکه شیلات گیلان تعهد رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی استخوانی را دارد، افزود: در تلاشیم این میزان رهاسازی به ۲۰۰ میلیون قطعه برسد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه