مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان مطرح کرد:

رشد ۴۰۰ درصدی احداث و راه‌اندازی زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به کارنامه عملکردی شرکت شهرک‌های صنعتی، گفت: طی دولت سیزدهم با اقداماتی که صورت گرفت احداث و راه‌اندازی زیرساخت‌ها ۴۰۰ درصد نسبت به دولت قبلی رشد را تجربه کرده است.

رشد ۴۰۰ درصدی احداث و راه‌اندازی زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» مهدی محبوبی با تبریک فرارسیدن روز ملی صنعت و معدن به‌تمامی صنعتگران کشور به‌ویژه صنعتگران استان گیلان، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های بنیادین از سوی شهرک‌های صنعتی موجب رونق سرمایه‌گذاری و احداث صنایع جدید می‌شود.

وی در ادامه از انعقاد قراردادهایی با شرکت‌های آب، برق و گاز برای تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت: با انعقاد این قراردادها بخش بزرگی از کمبودها و نواقص موجود مرتفع شد؛ ولی این موضوع به معنای آن نیست که ما در تابستان قطعی برق نداریم؛ چون سهمیه‌بندی برق برای صنایع؛ تصمیمی کشوری است و آماده‌سازی زیرساخت‌ها توسط شرکت شهرک‌ها اقدامی عملیاتی برای حل کمبود یا فقدان زیرساخت‌ها است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در ادامه چالش‌های زیست‌محیطی را یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد محدودیت برای توسعه عرصه‌های صنعتی در گیلان دانست و افزود: طبیعت شکننده و محیط‌زیست گیلان موهبت بزرگ الهی است و ما باید بتوانیم در کنار حفظ این موهبت‌ها از امکانات موجود به شیوه‌ای بهینه استفاده کنیم.

محبوبی با اشاره به انجام آمایش سرزمین و صنعت سبز در گیلان از احداث و راه‌اندازی ۳ تصفیه‌خانه فاضلاب جدیدالاحداث در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: هم اکنون تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از ۱۱ مورد به ۱۴ تصفیه‌خانه رسیده است.

 وی همچنین از احداث ۳ تصفیه‌خانه جدید دیگر در شهرک صنعتی سفیدرود رشت، شهرک صنعتی لوشان و شهرک صنعتی نالکیاشر لنگرود خبر داد و گفت: این پروژه‌ها به ترتیب در مرحله بهره‌برداری آزمایشی، پیشرفت ۹۰ درصدی و پیشرفت ۶۵ درصدی قرار دارند و به‌محض اتمام عملیات احداث وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در ادامه با اشاره به کارنامه عملکردی شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: طی دولت سیزدهم با اقداماتی که صورت گرفت احداث و راه‌اندازی زیرساخت‌ها ۴۰۰ درصد نسبت به دولت قبلی رشد را تجربه کرده است.

 وی با اشاره به تجهیز زیرساخت‌های موردنیاز در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی گیلان گفت: رتبه گیلان از لحاظ میزان سرانه عرصه‌های صنعتی در رتبه ۲۸ نسبت به سایر استان‌ها قرار دارد؛ ولی علی‌رغم این کمبود و با توجه به عرصه‌های صنعتی موجود در گیلان و زیرساخت‌های تجهیز شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین موقعیت منحصربه‌فرد گیلان؛ استقبال برای سرمایه‌گذاری در این عرصه‌ها بسیار بالا و آماده واگذاری به بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران صنعتی است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در ادامه از وجود ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در گیلان با استقرار بیش از ۱۶۷۰ واحد صنعتی در این اراضی صنعتی خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۷۷ واحد صنعتی در حال تولید هستند و مابقی آنها در مرحله ساخت و احداث قرار دارند.

 محبوبی تصریح کرد: هم اکنون ۲۳ هزار نفر به‌صورت پایدار، پیمانی و قراردادی در این شرکت‌ها مشغول به کار می‌باشند.

انتهای خبر/

منبع: گسترش تولید و تجارت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه