استاندار گیلان:

فرهنگیان نقش مهمی در امیدآفرینی و مشارکت حداکثری دارند

استاندار گیلان با بیان اینکه فرهنگیان می‌توانند نقش مهمی در امیدآفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات ایفا کنند، گفت: انتخابات به‌عنوان یک حق مهم در تعیین سرنوشت کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

فرهنگیان نقش مهمی در امیدآفرینی و مشارکت حداکثری دارند

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه فرهنگیان گیلان با بیان اینکه معلمان سفیران تعلیم و تربیت هستند و نقش مهمی در امیدآفرینی و ایجاد روحیه امید در جامعه ایفا می‌کنند، گفت: تربیت انسان‌هایی وارسته و شایسته در تراز جمهوری اسلامی از مهم‌ترین وظیفه این قشر زحمت‌کش است.

 قدر خود را بدانید

 وی خطاب به دانشجویان این دانشگاه گفت: شما باید قدر خود را بدانید؛ چون معلمی شغل انبیا است.

 استاندار گیلان با بیان اینکه معلم در جایگاه تعلیم، تربیت و پرورش دانش‌آموزان قرار دارد، بیان کرد: نگاه به کتاب‌های درستی دستورالعمل است؛ اما معلم با مجهزشدن به دانش روز می‌تواند نقش مؤثری در آموزش و تربیت دانش‌آموزان داشته باشد.

 عباسی با بیان اینکه هر مدرسه در جایگاه یک پایگاه اجتماعی فرهنگی، دینی و اخلاقی عمل می‌کند، گفت: مراقبت در حفظ و ایجاد این فضا ضروری است.

 استاندار گیلان، تأکید کرد: توسعه آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری برای تقویت نسل بعدی است.

 وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون اقدامات مهمی در رابطه با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: این موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی بوده است در حالی که باید در دهه ۹۰ اجرایی می‌شد؛ اما دولت گذشته هیچ اعتقادی به این امر نداشت و تمام بار اجرای آن به دولت سیزدهم منتقل شد.

 ضرورت تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات

 استاندار گیلان در ادامه با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: انتخابات به‌عنوان یک حق مهم در تعیین سرنوشت کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

 وی با اشاره به نقش فرهنگیان در تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات، تصریح کرد: فرهنگیان رسالت بیشتری نسبت به ترغیب شهروندان به مشارکت در انتخابات دارند؛ زیرا مورد اعتماد مردم هستند و می‌توانند بسترهای حضور حداکثری جوانان و خانواده‌ها را در این عرصه هرچه بیشتر فراهم کنند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه