سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

راه‌حل مشکلات صرفاً مذاکره با غرب و برجام نیست

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه راه خروج از مشکلات صرفاً مذاکره با غرب و برجام نیست و استفاده از توانمندی‌های داخلی در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد، گفت: مناظرات بهترین فرصت برای ارزیابی و انتخاب درست است بنابراین باید با یک انتخاب درست و آگاهانه جهت پیشبرد اهداف نظام و جلوگیری از تهدیدها در انتخابات شرکت کنیم.

راه‌حل مشکلات صرفاً مذاکره با غرب و برجام نیست

مجتبی ملکی چوبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به وظایف رئیس جمهور آینده، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای امکانات، پتانسیل، استعدادها، منابع غنی در حوزه‌های مختلف است که متأسفانه در دولت‌های گذشته بهره‌گیری از این ظرفیت مورد غفلت قرار گرفت اما دولت سیزدهم از این فرصت در جهت توسعه و تعالی کشور استفاده نمود که نیازمند تداوم این روند در دولت جدید هستیم.

وی به برخی دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رییسی اشاره کرد و گفت: ارتقای رشد علمی به رتبه ۱۵ جهانی، هدفمندی یارانه‌ها، توسعه روابط بین‌الملل به خصوص ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس، آزادشدن پول‌های بلوکه شده و … از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم محسوب می‌شود لذا شهید آیت‌الله رئیسی این امکانات و منابع را به خوبی دید و به دور از هرگونه وابستگی با استقلال کامل در راستای بهره‌برداری از این ظرفیت به نحو احسن گام برداشت این در حالی است که دولت گذشته با چشم‌پوشی از این ظرفیت‌ها راه خروج از مشکلات را در مذاکره با غرب و برجام تلقی می‌کرد اما دولت شهید رئیسی رمز موفقیت و عبور از مشکلات را در مذاکره با غرب گره نزد و در همین دولت با تکیه بر توانمندی جوانان و نیروهای نظامی و انتظامی برای اولین بار خاک اسراییل مورد هدف قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: دولت سیزدهم یک دولت مردمی و خدمتگذار و مطیع ولایت‌فقیه بود که تعطیلی نمی‌شناخت و همواره با اتکای به خدا و توانمندی‌های داخلی در راستای اهداف متعالی گام برداشت لذا باید رییس‌جمهوری را انتخاب کنیم که ادامه دهنده راه شهدا باشد.

برای تشخیص جبهه خودی با غیرخودی ببینید دشمن کدام جهت را نشانه گرفته است

ملکی ادامه داد: شهید همت گفت برای تشخیص جبهه خودی با غیرخودی ببینید دشمن کدام جهت را نشانه گرفته است؛ VOA یا BBC به دنبال اقتدار و توسعه کشور هستند یا تضعیف نظام و آشوب کشور؟

وی با بیان اینکه مناظرات بهترین فرصت برای ارزیابی و انتخاب درست است، گفت: مردم می‌توانند انتخاب کنند به چه کسی رای دهند به کسی که به اعتماد به جوانان و استفاده از امکانات داحلی توجه دارد و حاج‌قاسم را قهرمان ملی می‌داند یا موی دماغ! بنابراین باید با یک انتخاب درست و آگاهانه جهت پیشبرد اهداف نظام و جلوگیری از تهدیدها در انتخابات شرکت کنیم.

بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام گیلان در دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسید

وی با اشاره به دیگر خدمات دولت شهید آیت‌الله رئیسی، بیان کرد: بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام کشور و استان در دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسید؛ از جمله خط راه آهن، کریدور شمال به جنوب، بزرگراه رودبار به رشت، احیای واحدهای تولیدی مثل ریسندگی خاور، فومنات، ایران الکتریک و‌ … در این دولت به بهره‌برداری رسید لذا نیازمند تداوم این مسیر رو به رشد هستیم و لازم است با هوشیاری یک انتخاب آگاهانه و عقلانی فارغ از تبلیغات و هیاهوی رسانه‌ای داشته باشیم تا ادامه‌دهنده راه دولت خدمت باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تصریح کرد: حاج قاسم گفت جمهوری اسلامی حرم است و دفاع از آن واجب است لذا امروز این دفاع، شرکت در انتخابات است به علاوه هرچه این مشارکت بیشتر باشد رئیس‌جمهور منتخب در مذاکرات ملی و بین‌المللی با صلابت بیشتری گام خواهد برداشت؛ ناگفته نماند دستگاه دروغ‌پراکنی غرب تلاش می‌کند مردم را نسبت به انتخابات و رأی دادن ناامید کند پس لازم است در راستای خنثی‌سازی توطئه دشمنان در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

ملکی افزود: در عرصه اقتصادی مشکلات فراوانی داریم و مردم از این وضعیت گله‌مند هستند اما رئیس‌جمهور باید در این ‌حوزه اقدامات مؤثری را به انجام برساند و در این راستا نیازمند تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت، پتانسیل، امکانات و منابع انسانی با مدیریت مناسب است.

وی برقراری عدالت اداری در دستگا‌ه‌های اجرایی و سازمان‌ها را از وظایف رییس جمهور دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه با رانت و فساد، استفاده از ظرفیت نخبگان و توان علمی و فناوری، انتقال گفتمان جمهوری اسلامی و پیشبرد این مبانی در چارچوب نظام، مقابله با ولنگاری فرهنگی با مشارکت افراد دغدغه‌مند و مردم، بهره‌گیری از کادر مجرب و وزرای متعهد و دلسوز و مردمی از جمله وظایف رییس جمهور آینده است تا نظام جمهوری اسلامی به دور از هرگونه گزند و مخاطرات به دست صاحب اصلی آن برسد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه