امام‌جمعه موقت رشت در گفتگو با «هشت‌دی»:

نباید کم و کاستی‌های دولت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی جبران شود

امام‌جمعه موقت رشت، گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر سفره مردم اثر مستقیم می‌گذارد و اگر نامزدی بخواهد برای جبران کم و کاستی‌های دولت قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد باید به فکر قدرت و توان جامعه باشد و بداند که این افزایش قیمت بازتاب اجتماعی داشته و مشکلات متعددی را به وجود خواهد آورد.

نباید کم و کاستی‌های دولت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی جبران شود

 حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با بیان اینکه یکی از ابزار ارزشمند، والا و سرافراز کننده جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران حضور مردم در صحنه بر مبنای عنوان جمهوریت است، اظهار کرد: هر چقدر حضور مردم در عرصه انتخابات پررنگ‌تر و بیشتر باشد بهره ملی و بین‌المللی بیشتری از آن خواهیم برد.

 وی با بیان اینکه مشارکت بالا اقتدار جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور را ارتقا می‌بخشد افزود: این امر باعث می‌شود که بتوانیم در مقابل ایادی بیگانه به‌ویژه کشورهایی که با جمهوری اسلامی دشمنی دارند با پشتوانه قوی مقابله کنیم و همبستگی ملی، قومی و مردمی در داخل کشور نیز افزایش می‌یابد.

 امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه دولت بعدی باید در راستای ویژگی‌های دولت شهید رئیسی حرکت کند تصریح کرد: خستگی‌ناپذیری و سفرهای استانی حتی به دورترین مناطق کشور و روحیه امیدواری برای حل مشکلات از ویژگی‌های مهمی است که باید در یک رئیس‌جمهور موفق وجود داشته باشد.

 قربانپور افزود: بسیاری از اقدامات دولت شهید رئیسی هنوز کامل به ثمر نرسیده و اقداماتی در حوزه ساخت‌وساز، زیرساخت‌ها، مسکن و اقتصاد تا سال‌های آینده نتایج خود را به طور کامل نشان می‌دهد؛ اما نکته مهم این است که دولت بعدی باید شتاب کارها را همچون گذشته بالا نگه دارد تا کشور عقب نماند.

 وی با بیان اینکه مردم از دولت بعدی انتظار دارند که مشکلات آنها را با اولویت شناسایی کرده و به آنها بپردازد عنوان کرد: بحث اشتغال، اقتصاد، مشکلات معیشتی، ارتقا جایگاه پولی و ارتقای قدرت خرید مردم از مهم‌ترین مسائلی است که دولت بعدی باید آنها را در اولویت قرار دهد.

ملاک صداقت در گفتار و رفتار است

 امام‌جمعه موقت رشت تأکید کرد: مسئله مهمی که مردم و رهبری بر آن تأکید دارد این است که دولت باید با مردم صادق باشد و بر مبنای حاکمیت ولایی برای سرنوشت آنها تصمیم بگیرد؛ لذا صداقت در گفتار و رفتار و کار درستی دولتمردان موجب افزایش امیدواری در جامعه می‌شود.

 قربانپور با بیان اینکه کاندیدا باید بر اساس واقعیات وعده دهند؛ یعنی وعده‌های آنان عملی باشد گفت: وعده کاندیدا باید قانونمند بوده و امکان اجرایی‌شدن داشته باشد.

نباید کم و کاستی‌های دولت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی جبران شود

 وی با بیان اینکه برخی تصمیمات دولت به‌صورت مستقیم روی زندگی روزمره مردم تأثیر دارد، افزود: به طور مثال افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر سفره مردم اثر مستقیم می‌گذارد و اگر کسی بخواهد برای جبران کم و کاستی‌های دولت قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد باید به فکر قدرت و توان جامعه نیز باشد و بداند که این افزایش قیمت بازتاب اجتماعی داشته و مشکلات متعددی را به وجود خواهد آورد.

با این تصمیمات زندگی مردم سخت‌تر می‌شود

 امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه اگر بخواهیم قیمت حامل‌های انرژی در ایران با سایر کشورها را مقایسه کنیم ابتدا می‌بایست سطح درآمدهای جامعه را نیز در نظر داشته باشیم، افزود: سطح درآمدها نسبت به کشورهایی که قیمت انرژی در آنها بالاتر است کمتر است؛ لذا نباید با تصمیمات خود زندگی مردم را سخت‌تر کنیم تا سفره آنها کوچک‌تر شود.

 وی با بیان اینکه خواست نظام و مردم ایران به هیچ عنوان بازگشت به عقب نیست، بیان کرد: نه در باب مسائل خارجی و نه در مسائل داخلی نمی‌خواهیم به عقب برگردیم تا رفتار و عملکرد برخی از دولت‌های قبلی تکرار شود.

 امام‌جمعه موقت رشت با ابراز امیدواری از اینکه مردم با شناخت آگاهی و بصیرت کافی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو شرکت کرده و به شخصی اصلح رأی دهند خاطرنشان کرد: مردم باید کاندیدا اطرافیان و گرایشات آنان را بشناسند و به‌خوبی درک کنند تا درست‌ترین تصمیم را بگیرند.

با مشارکت بیشتر آینده بهتری رقم می‌خورد

 وی با اشاره به اینکه مسیر پیش‌رو واضح و تصمیم‌گیری درباره رأی‌دادن به افراد روشن‌تر از هفته قبل است گفت: هر چقدر حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد آینده بهتری برای ما رقم خواهد خورد.

 امام‌جمعه موقت رشت افزود: گرایشات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری روشن است و مردم باید با بصیرت انقلابی مشکلات را درک کرده و مسیر پیش روی انقلاب را بدانند و بهترین و مناسب‌ترین شخص را انتخاب کنند.

برخی نامزدها در شعارهای خود اصل نظام را هدف قرار داده‌اند

 قربانپور با بیان اینکه متأسفانه برخی از نامزدها در شعارهای خود به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویی اصل نظام را هدف قرار داده‌اند بیان کرد: مردم باید با شناخت کافی نسبت به این افراد اقدام به رأی‌دادن کنند.

 امام‌جمعه موقت رشت افزود: نباید از تبلیغات منفی برخی که می‌گویند انتخاب ما فایده‌ای ندارد دلسرد باشیم و بدانیم که هر چقدر میزان مشارکت بالاتر باشد رئیس‌جمهور بعدی با قدرت بیشتری می‌تواند کار کند و بدانیم که اگر حضور در انتخابات نداشته باشیم حجتی برای مسئولان وجود ندارد که بخواهند برای ما کار کنند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه