امام‌جمعه فومن در گفتگو با «هشت‌دی»:

رئیس جمهور نباید اطرافیانش را مقدم بر مردم کند

امام‌جمعه فومن با بیان اینکه رئیس جمهور نباید دوست و حزب‌اش را مقدم بر مردم کند، گفت: رئیس‌جمهور باید بتواند ضمن شناسایی مشکلات کشور راهکاری برای رفع آن نیز ارائه دهد چرا که صرفاً بیان دردها و مشکلات جامعه کارساز نیست و ارائه راهکار عملی و مناسب با آن ضروری است.

رئیس جمهور نباید اطرافیانش را مقدم بر مردم کند

حجت الاسلام محمدامین نقدی در گفتگو با خبرنگار «هشت‌دی» با اشاره به وجود سیستم پادشاهی در برخی کشورها، گفت: در این کشورها مردم حق انتخاب حاکمان و آینده خود را ندارند و نمی توانند برای سرنوشت خود اقدامی کنند.

وی با بیان اینکه اگر تعیین سرنوشت توسط اکثریت مردم انجام شود قطعا تاثیر بیشتری در آینده آن خواهد داشت، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات فواید زیادی برای هر کشوری دارد و در مناسبات داخلی و خارجی و بین المللی اثرگذار است و در واقع بخشی از قدرت نرم هر کشوری به میزان مشارکت مردم در انتخابات بستگی دارد.

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری یعنی مردم پشت یک کشور هستند و این امر در معادلات بین المللی تاثیر زیادی دارد، بیان کرد: دشمنان امروز مترصد آن هستند درصد مشارکت انتخابات ما را ببینند لذا درخواست ما از مردم این است که با اهمیت و حساسیت به موضوع انتخابات نگاه کنند‌.

نقدی ادامه داد: گاهی ممکن است انتخابات برای ما امری شخصی تلقی شود اما نکته حائز اهمیت این است که میزان حضور مردم در آن تاثیرات داخلی و خارجی داشته و دوست و دشمن به آن چشم دارند.

وی با بیان اینکه امروز ایران محور عدالتخواهی است، تصریح کرد: اگرچه درگیر مشکلات اقتصادی و داخلی هستیم و نسبت به آن مطالبه‌گری داریم اما مهم‌تر از این مسائل این است که توجه داشته باشیم ایران اسلامی امروز پرچم دار عدالتخواهی است و چشم امید مسلمانان زیادی در جهان به ما است لذا اهمیت مشارکت بالا در انتخابات از این حیث حائز اهمیت است.

امام جمعه فومن با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، بیان کرد: در نگاه رهبری اولویت با حضور حداکثری است البته هر کسی که از نظر شورای نگهبان تایید شده برای ملت محترم است اگرچه هر کدام از کاندیدا نقاط ضعف و قوتی نسبت به هم دارند اما مهم این است که نسبت به یکدیگر لجن پراکنی و تخریب نکنند.

وی ادامه داد: ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و دولت بعدی می بایست نسبت به مشکلات دنیای اسلام درک و فهم خوبی داشته باشد و به اهداف جبهه مقاومت پایبند باشد.

نقدی با بیان اینکه رئیس جمهور کشور اسلامی باید به کمک جهان اسلام بشتابد و به باورمند به شعار نه شرقی نه غربی نیز باشد، عنوان کرد: رییس جمهور باید به توانمندی جوانان کشور چشم امید داشته باشد و ما می‌توانیم را در عمل ثابت کند همچنین دلش برای مردم بتپد و اهل خدمت به آنها باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید بتواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند و در دوران ریاست خود اهل حزب، پارتی بازی و جناح … نباشد.

وی بیام کرد: رئیس جمهور باید مجسمه عدالت باشد و دوست و حزب را مقدم بر مردم نکند و خط قرمز آن مردم باشد.

امام جمعه فومن بیان کرد: رئیس جمهور باید بتواند ضمن شناسایی مشکلات کشور راهکاری برای رفع آن نیز ارائه دهد چرا که صرفا بیان دردها و مشکلات جامعه کارساز نیست و ارائه راهکار عملی و مناسب با آن ضروری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه