تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با «هشت‌دی»:

مذاکره با آمریکا مسیری شکست خورده است

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا یک راه طی شده است، گفت: نامزدی می‌گوید می‌خواهد این مسیر را ادامه دهد اما این دیدگاه چندین بار شکست‌خورده و جواب نمی‌دهد.

مذاکره با آمریکا مسیری شکست خورده است

مهدی کاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به اینکه پس از انقلاب دو نگاه راجع به اسلام ایجاد شد، اظهار کرد: یکی اسلام ناب محمدی و دیگری اسلام آمریکایی که به موازات هم حرکت می‌کنند و در تقابل با هم هستند و اگر بیانات امام (ره) را بررسی کنیم نگرانی ایشان برای این جریان بعد از خود را متوجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در دوره زعامت رهبری این تفاوت، خود را در قالب دولت‌های مختلف نشان می‌دهد، افزود: یکی از مشخصات اسلام آمریکایی این است که اطمینان و خوش‌بینی و اعتماد کاذب به کشورهایی که در یک بازه تاریخی حدود ۲۰۰ ساله از آنها ضربه خوردیم و به عینه به آنها دشمن می‌گوییم، وجود دارد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اسلام آمریکایی در دولت سازندگی به تنش زدایی با غرب تغییر نام داد، تصریح کرد: در دولت اصلاحات تفکر اسلام آمریکایی با عنوان گفتگوی تمدن‌ها و در دولت روحانی نیز با عناوینی مانند «ما زبان دنیا را بلد هستیم»؛ خود را نشان داد به طوریکه گویی همواره ما مقصر مشکلات در ارتباط با غرب بودیم.

کاسی با بیان اینکه تفکر اسلام ناب در دولت شهید رئیسی ظهور و بروز داشت، افزود: اگر با این نگاه به دو کاندیدا نگاه کنید یکی سابقه سی‌واندی ساله در دولت‌ها دارد و در پشت صحنه نیز همان افرادی با او هستند که در دولت سازندگی و اصلاحات بودند در حالی‌که این تفکر یک مسیر شکست خورده است چون یک تجربه ۲۰۰ ساله در این مورد داریم و از اعتماد به غربی‌ها ضربات فراوانی دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب عده‌ای با تفکر آمریکایی وارد جریان انقلاب شدند، ادامه داد: ابتدا گفتند اگر مستقیم با کدخدا (آمریکا) حرف بزنیم مشکلات حل می‌شود درحالیکه قبل از برجام هفت دوره با آمریکا مذاکره بی‌نتیجه کردیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا یک راه طی شده است، گفت: نامزدی می‌گوید می‌خواهد این مسیر را ادامه دهد اما این دیدگاه چندین بار شکست‌خورده و جواب نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه نقطه مقابل تفکر اسلام آمریکایی اتکا به محور مقاومت و اعتقاد به این تفکر که هزینه مقاومت و ایستادگی کمتر از تسلیم و سازش است، بیان کرد: ذات دشمن، دشمنی کردن است آن هم دشمنی که انقدر از ما ضربه دیده و نسبت به گذشته بارها طی موقعیت‌های مختلف مانند وعده صادق تحقیر شده است.

کاسی با اشاره به اینکه مسیر مقاومت امروزه ایالات متحده را به خاک سیاه نشانده است، افزود: مسیر پیش‌رو کاملاً روشن است یعنی شخصی که علنا می‌گوید برنامه ندارد یا ایران مثل قفس است یا اینکه بدون مذاکره نمی‌توان امنیت داشت یعنی اعتقادی به خودباوری ندارد و در پی مذاکره یک‌طرفه بدون منفعت برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی مسیر درستی را بنا نهاد و آن هم دوستی و ارتباط با چین و روسیه به عنوان رقبای آمریکا بود، افزود: این اتفاقات آینده خوبی را برای کشور رقم می‌زند و باید حفظ شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: نگاه اصلاحات همیشه به بیرون از کشور است و همین تفکر باعث فرار مغزها شده است لذا بهترین کار اتکا به داخل و نیروی انسانی کشور است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه