نگاهی به عملکرد دولت‌های غربگرا در گیلان؛

غارت کارخانه‌ها و بیکاری کارگران نتیجه عملکرد اصلاحات در گیلان

تعطیلی کارخانجاتی نظیر رشت الکتریک و پوشش در دولت‌های غربگرا که نتیجه سوءمدیریت چپاول بیت‌المال و عدم اعتماد به نیروها و امکانات داخلی است نتیجه‌ای جز ویرانی و بیکاری و فروپاشی خانواده کارگران نداشته است.

غارت کارخانه‌ها و بیکاری کارگران نتیجه عملکرد اصلاحات در گیلان

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، دولت به عنوان قوه مجریه، مهم‌ترین نقش را در ساماندهی امور مختلف کشور بر عهده دارد و انتخاب رئیس این قوه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌بایست با آگاهی و بصیرت کامل انجام گیرد تا تبعات منفی آن در آینده دامن‌گیر آینده کشور نشود.

 چند روز دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری را در پیش داریم و مردم باید از بین دو کاندیدای باقی‌مانده یک نفر را راهی پاستور کنند.

 با توجه به خط‌مشی «مسعود پزشکیان» به عنوان نامزد جریان اصلاحات در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری مطلوب است که نگاهی به عملکرد دولت اصلاحات و طرفداران این جریان بیندازیم و ببینیم امور کشور در دولت‌های خاتمی و روحانی چگونه بوده است.

 رکورددار بزرگ‌ترین تورم در بیست سال گذشته

 بی‌توجهی دولت یازدهم و دوازدهم به اصلاح اساسی ساختارهای اقتصاد باعث شد که رکورددار بزرگ‌ترین تورم در بیست سال گذشته باشد.

 بر اساس آمارهای بانک مرکزی متوسط نرخ رشد یک دهه تشکیل سرمایه ثابت ناخالص کل، ماشین‌آلات و ساختمان طی دوره سال‌های ۹۱ تا ۱۴۰۰ معادل ۶.۹ ، ۹.۱ ، و ۵.۲ درصد بوده که این امر موجب کاهش محسوس سرمایه‌گذاری در اقتصاد است.

 سرمایه‌گذاری خارجی پس از توافق برجام در دولت یازدهم و دوازدهم روندی نزولی به خود گرفت طوری که سال ۹۵ به ۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار و سال ۹۶ به ۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار رسید.

 افزایش قیمت ۸۰۰ درصدی در بخش مسکن/ کاهش درآمد ملی سرانه

 در سال ۹۲ میانگین هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۴ میلیون تومان بود که این عدد تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۸۰۰ درصد افزایش قیمت داشت. کارشناسان دلیل اصلی این افزایش قیمت را توقف نهضت تولید و عرضه مسکن مهر و بی‌اعتنایی دولت به خانه‌دار کردن مردم می‌دانند.

 درآمد ملی سرانه در دولت یازدهم و دوازدهم از ۹.۲ میلیارد تومان سال ۹۰ به‌ازای هر نفر در سال ۹۸ به ۴.۸ میلیون تومان کاهش یافت و این بدان معناست که درآمد مردم در یک دهه کاهش‌یافته است.

 ۱۰ میلیارد دلار بدهی خارجی میراث شوم دولت روحانی

عملکرد دولت روحانی در بحث بدهی خارجی نیز اوضاع اسف‌باری دارد به طوریکه در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ این میزان سیر صعودی داشت و به ۵ میلیارد، ۱۰۷ میلیون دلار، هفت میلیارد و ۴۷۶ میلیون دلار و هشت میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار رسید. همچنین این رقم در سال ۹۶، به ۱۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

بی‌توجهی دولت روحانی به بحث واردات واکسن و فوتی‌های کرونایی نیز فراموش‌شدنی نیست. تیرماه ۱۴۰۰ تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش یافت، سویه دلتا قوت گرفت و مرگ روزانه ۷۰۰ نفر و ابتلای حدود ۵۰ هزار نفر شوک بزرگی را در سایه بی‌تدبیری دولت دوازدهم به جامعه وارد کرد.

عملکرد دولت‌های غربگرا در گیلان؛ ردپای بی‌مسئولیتی و چپاول سرمایه در جای‌جای استان

 البته عملکرد دولت‌های اصلاحات در گیلان نیز فرقی با کل کشور ندارد و ردپای بی‌مسئولیتی، بی‌تدبیری و چپاول سرمایه در جای‌جای استان مشهود است.

حراج تجهیزات کارخانه پوشش عملکرد دولت اصلاح‌طلب است

 حجت‌الاسلام اکبرحسینی در گفتگو با خبرنگار «هشت‌دی» با اشاره به حراج سرمایه کارخانه پوشش بیان کرد: تابلوهای برق فشار قوی و سایر تجهیزات کارخانه با قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی آن فروخته شده که ماحصل نگاه یک دولت اصلاح‌طلب است که باعث ورشکستگی این کارخانه شد.

 وی با بیان اینکه کارگران این کارخانه در پی تعطیلی آن دچار بیکاری و تبعات ناشی از آن شده‌اند تصریح کرد: بیکاری و فروپاشی خانواده‌های کارگران جنایتی است که به دست همین اصلاح‌طلبان به وجود آمده است.

 کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات کشور و گیلان به دلیل سوءمدیریت و واگذاری‌های غیرقانونی تعطیل هستند افزود: تعطیلی کارخانجات یعنی بیکاری کارگران و نابودی خانواده‌ها و متأسفانه کسی از دولت روحانی پاسخگوی آن نیست.

 وی با اشاره به اقدامات مثبت دولت سیزدهم در راستای رفع تعطیلی کارخانه پوشش بیان کرد: این کارخانه امروز با تعدادی زیادی از کارگران فعالیت می‌کند که جای تقدیر دارد.

 حسینی با اشاره به فعال‌شدن فاز اول کارخانه پوشش بیان کرد: در حال پیگیری ایجاد فاز دوم کارخانه پوشش هستیم که در صورت اجرایی‌شدن شاهد بازگشت هزار کارگر به کارخانه هستیم.

جریانی در کشور قصد فلج کردن تولید داخل را داشت

 این کارشناس سیاسی افزود: بسیاری از مقصران تعطیلی کارخانه پوشش در زمان ریاست شهید رئیسی در قوه قضاییه بازداشت و مصادره اموال شدند.

 وی با بیان اینکه در گذشته جریانی در کشور قصد فلج کردن تولید داخل را داشت خاطرنشان کرد: عملکرد شهید رئیسی در قوه قضاییه و مجریه قابل قبول و فسادستیز بود.

حسین رمضانی که یکی از کارگران کارخانه پوشش که روزی ۳ هزار کارگر داشت نیز در گفتگو با خبرنگار «هشت‌دی»، اظهار کرد: بیش از ۳۰ تن نخ در بخش ریسندگی، ۲۵ تا ۳۰ هزار مترمربع در بخش بافندگی و هشت تا ۱۰هزار مترمربع به‌صورت روزانه در بخش مخملبافی در این کارخانه تولید می‌شد.

وی افزود: کارخانه بزرگ صنایع پوشش ایران با این حجم تولید در خلاء هرگونه نظارت نابود شد.

دولت وقت از انجام وظیفه خود در قبال کارخانه پوشش سر باز زد

 محمدرضا احمدی سنگری نیز در گفتگو با «هشت‌دی» با بیان اینکه مسئولان وقت برف سال ۸۳ را بهانه‌ای برای غارت کارخانه پوشش قرار داده بودند، گفت: اگر کارخانه در زمان باریدن برف فعال بود فرو نمی‌ریخت.

 نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت موظف بود کارخانه را تعمیر کند؛ اما از آن سر باز زد و باعث تعطیلی و بیکاری چند صد کارگر شد.

 وی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی در احقاق حق کارگران و فعالیت مجدد کارخانه پوشش نقش اساسی داشت و امیدواریم این مسیر ادامه‌دار باشد.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه