عضو هیأت‌علمی دانشگاه گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

انتخاب مردم تا یک دهه بر وضعیت کشور تأثیرگذار است

عضو هیأت‌علمی دانشگاه گیلان، گفت: در یک مرحله و پیچ تاریخی قرار داریم و انتخاب مردم امروز نه‌تنها در زندگی فعلی بلکه تا یک دهه و بیشتر روی وضعیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور تأثیرگذار است.

انتخاب مردم تا یک دهه بر وضعیت کشور تأثیرگذار است

سید روح‌الله کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با بیان اینکه وضعیت فعلی تنها تقابل بین دو نفر نیست؛ بلکه دو جبهه در مقابل هم قرار دارند، اظهار کرد: یک جبهه معتقد است می‌توان کارها را با تکیه بر توان داخلی حل کرد و دیگری نگاه به بیرون از مرزها دارد و وابستگی فکری و عملی به خارج از مرزهای کشور دارد.

 وی با بیان اینکه تفکری که به خودباوری اعتقاد دارد با برنامه بیشتر و مدون و منسجم‌تر ظاهر شده است، افزود: این جریان روی مسائل مختلف کشور فکر کرده و حرفی برای گفتن دارد؛ اما در طرف مقابل چنین چیزی دیده نمی‌شود و اگر برنامه‌ای داشته باشد شکست‌خورده است و ناکامی آن در دوره دولت‌های قبل (دولت روحانی و خاتمی) لمس شده است.

 وی تصریح کرد: فضای کنونی بیش از پیش شفاف و روشن است و مردم می‌توانند با ارزیابی اطرافیان و گذشته کاندیدا بهترین تصمیم را بگیرند.

 کاظمی افزود: به نظر می‌رسد اطرافیان مسعود پزشکیان گاهی با مطرح کردن مواردی که اولویت واقعی عموم مردم جامعه نیست و با رقیب هراسی درصدد آن هستند که آرای بیشتری را به سمت خود جذب کنند در واقع در شرایط فعلی مسائل اقتصادی و معیشتی اولویت کشور است؛ اما تیم کاندیدای اصلاح‌طلب به‌جای پرداختن به مشکلات اقتصادی و ارائه راهکار برای آن مسائل سیاسی و فرهنگی را مطرح می‌کنند و قصد دارند اولویت مردم را تغییر دهند.

 این استاد دانشگاه گیلان تصریح کرد: نگاهی که به‌صورت مستقل و منطقی به اصلاح امور اقتصادی مردم معطوف باشد راهگشاتر از طرح مسائل زرد و کم‌اهمیت است.

 وی افزود: با توجه به سابقه «سعید جلیلی» در این عرصه و روش و منشی که در یک دهه اخیر از خود نشان داده است و حضور مرتب در نقاط مختلف کشور و برقراری جلسات کارشناسی متعدد با افراد مختلف، به نظر می‌رسد برنامه مدون و تفکر منسجمی درباره آینده کشور دارد و جانشین خلفی برای رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی است و امیدوارم با روی کار آمدن وی نه‌تنها این راه ادامه پیدا کند؛ بلکه در مواردی اوضاع کشور بهتر نیز شود.

 این استاد دانشگاه بیان کرد: در یک مرحله و پیچ تاریخی قرار داریم و انتخاب مردم امروز نه‌تنها در زندگی فعلی بلکه تا یک دهه و بیشتر روی وضعیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور تأثیرگذار است.

 وی تصریح کرد: انتخابات پیش رو در جهان اسلام و سیاست‌های بین‌المللی مؤثر واقع می‌شود و اکنون نگاه جبهه مقاومت به کشور ما معطوف است؛ لذا مهم است چه تفکری روی کار بیاید و کدام تفکر باعث دلگرمی نیروهای مقاومت در منطقه می‌شود.

 کاظمی افزود: کشور ما با داشتن رهبری فرزانه و نیروهای خدمتگزار، در هر صورت راه جبهه مقاومت را ادامه می‌دهد؛ اما مهم است تفکری روی کار باشد که موجب تقویت جبهه مقاومت و قلوب نیروهای مؤمن جهان شود.

 عضو هیأت‌علمی دانشگاه گیلان بیان کرد: در موقعیت بسیار حساسی قرار داریم و باید هنگام رأی‌دادن علاوه بر آینده کشور خود به مظلومان جهان مانند کودکان غزه و محور مقاومت نیز بیندیشیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه