رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است، گفت: با پرداخت امروز، میزان بهای برگ سبز چای پرداخت شده به چایکاران به ۵۳۲ میلیارد تومان رسید.

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حبیب جهانساز پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات چایکاران، ارزش برگ سبز چای خریداری شده در سال ۱۴۰۳ به‌حساب چایکاران گیلان و مازندران واریز شد، اظهار گرد: چایکاران شمال کشور قدر سهم دولت برای خرید امسال برگ سبز چای را تا ۲۰ اردیبهشت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه با پرداخت امروز، میزان بهای برگ سبز چای پرداخت شده به چایکاران به ۵۳۲ میلیارد تومان رسید، گفت: این حجم معادل ۴۸ درصد ارزش برگ سبز چای خریداری شده در سال جاری است.

رئیس سازمان چای کشور همچنین از پرداخت ۵۰ درصد سهم کارخانجات برای برگ سبز چای خریداری شده امسال خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ۷۰ هزار تن برگ سبز چای به ارزش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از چایکاران شمال کشور خریداری شده است.

به گفته جهانساز از این حجم چای خریداری شده ۴۴ هزار و ۸۰۰ تن معادل ۶۴ درصد درجه یک است، ادامه داد: بقیه درجه ۲ است.

وی با یادآوری تولید ۱۵ هزار و ۷۷۶ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی شمال خبر داد و افزود: ۵۵ هزار خانوار چایکار در ۲۸ هزار هکتار باغ به پرورش و تولید محصول چای ایرانی اشتغال دارند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه