حسین پاشایی

مشارکت در انتخابات راه‌حل رفع مشکلات کشور

همگان می‌دانند که راه‌حل رفع مشکلات کشور حضور در پای صندوق رأی و انتخاب اصلح هست و همین باعث شده تا برخی‌ها بخواهند مردم را از آینده ناامید کنند.

مشارکت در انتخابات راه‌حل رفع مشکلات کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  «حسین پاشایی» در یادداشتی نوشت: شرکت در انتخابات یک فرصت بزرگ برای شهروندان است تا نقش خود را در تصمیم‌گیری‌های ملی و منطقه‌ای ایفا کنند و به توسعه و پیشرفت جامعه کمک کنند.

حضور در انتخابات را ترازوی سنجش دو معیار دانسته‌اند از یک سو میزان پشتوانه داشت قدرت سیاسی و از سوی دیگر میزان همراهی و جامعه‌پذیری سیاسی عموم شهروندان که هر دو این‌ها به‌واسطه انتخابات سنجیده می‌شود.

شاید در نگاه اول جمهوری بودن به معنای مردمی‌بودن حکومت باشد، اما نکته آنجاست که میزان تأثیر نظر مردم در قدرت سیاسی چقدر است. آیا کسی هست که نداند میزان تأثیر نظر مردم ایران در حکومت و قدرت قابل‌مقایسه با دیگر کشورها نیست؟ آیا کسی هست که الفبای سیاست را بلد باشد و مردم‌سالار بودن جمهوری اسلامی را بتواند رد کند؟

به نظر می‌رسد نتنها در دیدگاه امامین انقلاب نظر مردم اهمیت دارد؛ بلکه زمام امور به معنای واقعی کلمه در دست مردم است. پس بر خلاف تبلیغ رسانه‌های معاند، نتنها مشارکت مردم در جمهوری اسلامی اهمیت دارد؛ بلکه به طور قاطع می‌توان گفت هیچ جای دنیا انداز ایران به نظر و رأی مردم احترام گذاشته نمی‌شود.

فیصل القاسم مجری معروف و ضدایرانی شبکه الجزیره که همواره به تمام سیاست‌های منطقه‌ای ایران می‌تازد و برای ضربه‌زدن رسانه‌ای به محور مقاومت هر چه توان داشته در این سال‌ها خرج کرده اینگونه مجبور شود که بگوید ما انتخاباتی همانند ایران می‌خواهیم و حرف از آرزو بودن داشتن انتخاباتی همانند ایران به زبان می‌آورد.



صادقانه و واقع‌بینانه اگر گفته شود در این سال‌ها مردم هم به دلایلی از جمله شرایط اقتصادی نامناسب تمایلی کمتری به مشارکت از خود نشان داده‌اند؛ اما همه می‌دانیم حل‌شدن همه مشکلات حضور در پای صندوق رأی و انتخاب اصلح دارد.

درهرصورت از مهم‌ترین فواید شرکت در انتخابات تأثیر در تصمیم‌گیری، حفظ دموکراسی، بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی و…. را عنوان کرد که دلیلی شده که شبکه‌های بیگانه یا فارسی‌زبان از همه ابزارهای خود استفاده مکنند تا در بین مردم یأس و ناامیدی از آینده کشور را ایجاد کنند و مانع حضور آنان در پای صندوق‌های رأی شوند.

در آخر هم عرض می‌شود که مقام معظم رهبری درباره اهمیت مشارکت مردم فرموده‌اند: مشارکت حداکثری مردم نشانه‌ای آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی و از برکات انقلاب است.

پس آنچه امروز مهم است در گام اول حضور حداکثری مردم و شهروندان ایرانی پای صندوق‌های رای است و البته حضور پای صندوق رای هر چند خود به خود باعث ازدیاد قدرت کشور می‌شود؛ اما نباید از انتخاب فرد اصلح غفلت کرد؛ پس حضور حداکثری همراه با انتخاب اصلح رمز رفع مشکلات کشورمان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه