امام‌جمعه رشت:

رقابت‌ها باید به تلاش برای پیشرفت کشور تبدیل شود

امام‌جمعه رشت، گفت: امروز رقابت بین کاندیداهای ریاست جمهوری است اما فردا باید این رقابت‌ها تبدیل به رفاقت، صداقت و همدلی و تلاش برای پیشرفت و توسعه بیشتر کشور شود.

رقابت‌ها باید به تلاش برای پیشرفت کشور تبدیل شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه شهر رشت، اظهار کرد: پس از پایان انتخابات باید خدمت جهادی آغاز شود؛ انتظار مردم از رئیس‌جمهور منتخب این است که همانند شهید آیت‌الله رئیسی جهادی عمل کند.

وی افزود: امروز رقابت بین کاندیداهای ریاست جمهوری است اما فردا باید این رقابت‌ها تبدیل به رفاقت، صداقت و همدلی و تلاش برای پیشرفت و توسعه بیشتر کشور شود.

امام‌جمعه رشت افزود: رئیس‌جمهور باید در انجام وظایف خود شبانه‌روز خدمت کند، عدالت‌خواه و حامی مظلومان و محرومان باشد و به استقلال ملت و کشور بیندیشد و همچنین استکبارستیز باشد.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه دولت چهاردهم باید تلاش کند تا قیمت‌ها تثبیت شود، بیان کرد: گرچه برخی از فراز و نشیب قیمت‌ها، جهانی است؛ اما برای تثبیت قیمت مایحتاج عمومی باید تلاش کند و به مراکز خرید کالاهای اساسی مردم نظارت جدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین رئیس‌جمهور باید از نیروهایی بهره بگیرد که با انقلاب اسلامی زاویه نداشته باشند؛ کسانی که دل به آمریکا دارند برای دولت و مردم مفید نخواهند بود و به همین دلیل باید از نیروهای انقلابی و متعهد استفاده کند.

آیت‌الله فلاحتی به افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند نیز اشاره و اظهار کرد: رأی ندادن نشانه ضدانقلاب بودن نیست؛ کسی که رأی نمی‌دهد را نباید ضدانقلاب تصور کنیم؛ زیرا رأی ندادن دلایل متفاوتی دارد.

امام‌جمعه رشت افزود: گرچه مشارکت در طول انقلاب فراز و نشیب زیادی داشته؛ اما افرادی که در انتخابات حضور نمی‌یابند یکی به دلیل ناآگاهی برخی از این افراد است، زیرا اهمیت انتخابات را درک نمی‌کنند؛ برخی نیز انتخابات را رقابتی نمی‌دانند؛ برخی هم از مسئولان گله‌مندند اما نظام را قبول دارند.

وی گفت: عده‌ای نیز ناراضی هستند و تصور می‌کنند که رأی ندادن بهتر است و برخی نیز با وضعیت معیشتی مشکل دارند و تصورشان این است که با عدم حضور در انتخابات به شرایط اعتراض می‌کنند؛ اما همه این افراد به انقلاب اسلامی پایبند هستند.

 نماینده ولی‌فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به خدمات رئیس‌جمهور شهید بیان کرد: آیت‌الله رئیسی در مدت ریاست‌جمهوری خود خدمات شایانی را انجام داد که متأسفانه این عملکرد به‌خوبی رسانه‌ای نشد؛ خدمات خوبی انجام شد؛ اما این خدمات انعکاس مناسبی نیافت.

 دعوت به مشارکت در انتخابات تکلیف است

 همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه رشت اظهار کرد: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که به برکت این نعمت مردم می‌توانند در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

 حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی افزود: ما می‌توانیم در انتخابات مختلف حضور یابیم که بی‌شک یکی از مهم‌ترین این انتخابات، شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ زیرا رئیس‌جمهور وظیفه سنگین و بزرگی بر دوش دارد.

 وی بیان کرد: به همین دلیل باید در این انتخابات مشارکت چشمگیری داشته باشیم؛ همچنین یکی از تکالیف مهم ما دعوت سایر مردم برای مشارکت در این انتخابات است و از سوی دیگر باید فرد اصلح را انتخاب کنیم.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: بی شک امروز روز عمل است و مردم به طور حتم حضوری گسترده در انتخابات خواهند داشت؛ و از سوی دیگر رئیس‌جمهور منتخب نیز باید به فکر همه اقشار مختلف مردم باشد.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه